مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آغاز ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز کانال ری – ورامین/ متولی کلی کانال، شرکت آب منطقه‌ای تهران است

معاون استاندار تهران گفت: دهیاران در حوزه طرح هادی روستایی، شهرداران در محدده شهری و آب منطقه‌ای تهران در خارج از بافت موظف به ایمن‌سازی کانال آب هستند و در حادثه سقوط کودک در این کانال، پس از اعلام نظر کارشناسان دستگاه قضایی با کسانی که کوتاهی کرده‌اند برخورد می‌شود.

حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری درباره کانال ری ورامین اظهار کرد: کانال انتقال پسآب از تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین طی دهه‌های گذشته احداث شده و به مرور بافت مسکونی اطراف آن توسعه پیدا کرده است که گاهی شاهد حوادث ناگواری از جمله سقوط کودکان و حتی بزرگسالان در این کانال بودیم.

وی با اشاره به حادثه ناگوار اخیر که کودکی ۵ ساله با سقوط در این کانال جان خود را از دست داد، ادامه داد: طبق پیگیری‌های انجام شده عمده نقاط حادثه خیز این کانال توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ایمن‌سازی شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: در اتفاق اخیر، محلی که در حوزه دهیاری و طرح هادی روستا قرار دارد با اخذ مجوز از آب منطقه‌ای، دهیاران موظف به ایمن‌سازی هستند و باید نظارت داشته باشند که به ساکنان روستا آسیب نرسد و خارج از آن اگر محدوده شهری باشد، متولی آن شهرداری است که در قیامدشت بخشی از کانال در سنوات گذشته ایمن‌سازی شده و یک بخش دیگر نیز در حال حاضر توافق شده که انجام شود و درخصوص خارج از مجموعه شهر و روستا متولی امر آب منطقه‌ای است ضمن آنکه متولی کلی کانال، شرکت آب منطقه‌ای تهران است.

توکلی بیان کرد: قطعاً در سال‌های گذشته که این کانال ساخته شده، بافت مسکونی به این میزان توسعه نداشت لذا در حال تلاش هستیم نقاط حادثه‌خیز و محل‌هایی که بیشتر امکان آسیب وجود دارد ایمن‌سازی کنیم که در دو نقطه عملیات اجرایی شروع شده است.

وی در ادامه گفت: از خانواده‌هایی که در نزدیکی این کانال‌ها سکونت دارند درخواست می‌کنیم نسبت به مراقبت از فرزندان خود همچنین رعایت نکات ایمنی در حریم کانال اهتمام بیشتری داشته باشند و البته در کنار آن دستگاه‌های اجرایی نیز باید به وظایف خود در این خصوص عمل کنند و با افرادی که در وقوع این حادثه دخیل بوده‌اند و نسبت به انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند بعد از نظر کارشناسی دستگاه قضایی برخورد لازم انجام می‌گیرد.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه به بخشداران اعلام کردیم نسبت به رفع این مشکل پیگیری جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: پرونده این حادثه در دادگستری در حال رسیدگی است و استعلام طرح هادی روستایی نیز از بنیاد مسکن درخواست شده است و پس از نظرات کارشناسان، هر دستگاهی که کوتاهی داشته باشد هم در مرجع قضایی و هم از نظر اداری قطعاً پیگیری می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه