مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

وزارت نیرو متولی کانال ری – ورامین

فرماندار شهر ری: متولی کانال انتقال آب ری – ورامین آب منطقه‌ای و وزارت نیرو است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: کانال انتقال آب ری – ورامین بیش از ۴۰ کیلومتر طول مسیر دارد و از شهر ری آغاز می‌شود و تا مجموعه شهرستان ورامین ادامه دارد که در طول مسیر شهر و روستا‌های زیادی قرار دارند.
وی ادامه داد: متولی این مجموعه آب منطقه‌ای و وزارت نیرو است و ما در حوزه شهری از خود شهرری در نقاطی که مردم سکونت دارند و احتمال بروز خطر برای شهروندان وجود داشته، فنس کشی صورت گرفته است و در حوزه روستایی هم بعد از شهرداری‌ها دهیاری‌های روستا‌ها در زمینه ایمن سازی کانال روباز محوطه خود اقدام کرده اند و این ایمن سازی تا جایی که در حوزه طرح هادی روستا وجود داشته است صورت گرفته و دهیاران در این زمینه هزینه کرده و اقداماتی هم انجام داده اند.
توکلی افزود: در خارج از آن مجموعه هم وزارت نیرو باید پای کار بیاید و با تامین اعتبار نسبت به ایمن سازی کانال روباز اقدام نماید، اگرچه در طول مسیر تابلو‌هایی را نصب کرده اند که این کانال خطرآفرین است، ولی در کل در حوزه سرزمینی شهرری برای ساماندهی نقاط آسیب پذیر در چند سال اخیر مجموعه دهیاری‌ها اقداماتی کرده اند و در برخی موارد نیز خارج از حیطه کاری خود ایمن سازی‌هایی را انجام داده اند.
فرماندار شهرری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم نقاط دیگری را که آسیب پذیر است، شناسایی کنیم و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها نیز باید پای کار بیایند و به وظایف خود عمل نمایند.
ما به مجموعه دهیاری‌ها و شهرداری‌های طول مسیر کانال تا ورامین اعلام کرده ایم و مجوز ایمن سازی کانال را به آن‌ها داده ایم تا اقدام کنند.
وی ادامه داد: در کل تمام دستگاه‌های مسئول باید نسبت به ایمن سازی این کانال روباز اقدام نمایند و ما پیگیر جدی این موضوع هستیم و اگر نهادی مقصر باشد و در این رابطه کوتاهی صورت گرفته باشد حتما از مراجع قضایی و کارشناس قضایی پیگیری می‌کنیم و با فردی که در رابطه با سلامت شهروندان کوتاهی کند، برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
توکلی با اشاره به خط دوم انتقال آب فاضلاب به ورامین خاطرنشان کرد:، اما خط دوم انتقال فاضلاب ری – ورامین دیگر روباز نیست و به صورت لوله‌ای در حال انجام است و این امر می‌تواند از مشکلات اینچنینی و خطرآفرینی نسبت به جان شهروندان جلوگیری کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.