مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شرکت آب منطقه‌ای تهران: حفاظت انهار داخل محدوده برعهده دهیاری است

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران از ایمن سازی کانال‌های انتقال آب در محل‌های حادثه خیز خبر داد و گفت: حفظ امنیت و ایمن‌سازی محدوده‌های مربوط به حریم روستا و بافت شهری جزء تعهدات دهیاری و شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

محمد شهریاری مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران در خصوص برقراری امنیت کانال‌های انتقال آب به ویژه بخش مرکزی شهرستان ری اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای تهران هیچ مخالفتی با نرده کشی و ایمن‌سازی کانال‌های انتقال آب در محدوده‌ها و بافت شهری و روستایی نداشته و حتی استقبال هم می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به آئین نامه‌های مربوط به طراحی کانال‌های آبیاری و دستورالعمل‌های بهره‌برداری، جاده دسترسی به کانال‌ها باید حتماً خاکی بوده و صرفاً به منظور تردد ماشین آلات سنگین برای لایروبی و نگهداری و تعمیرات است که علی‌رغم تأکید و مکاتبات انجام شده، متأسفانه جاده دسترسی در محدوده مذکور آسفالت شده و موضوع در دست پیگیری قضایی است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران در ادامه افزود: طبق مفاد بندهای دوم و ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و بندهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ قانون دهیاری‌ها مباحث مربوط به حفاظت، تنظیف و نگهداری انهار عمومی و مجاری آب‌ها در داخل محدوده برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌های مربوطه است، اما بر اساس تصمیمات متخذه در فرمانداری محترم شهرستان ری ایمن سازی و نرده کشی ۱۰۰ متر از این محدوه را شرکت آب منطقه‌ای استان تهران تقبل کرده است.

شهریاری با اشاره به اینکه ایمن سازی و فنس کشی کلیه کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری عملاً امکان پذیر نیست، تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای تهران طی مکاتبه‌ای از همه شهرداری‌های استان و شهرستان‌های تهران برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر سرپوشیده شدن کانال‌ها در مناطق شهری و مراکز جمعیتی دعوت به عمل آمده است که این امر علاوه بر موضوع ایمن‌سازی و پیشگیری از حوادث و اتفاقات ناگوار به لحاظ دید بصری در شهرها و استفاده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این ظرفیت برای فضاسازی‌های مناسب شهری و روستایی و بهره‌برداری شهروندان و ساکنان مجاور کانال‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی با اشاره به شناسایی و ایمن‌سازی محل‌های حادثه خیز که با نصب تابلوهای هشدار دهنده و نرده‌کشی که با همکاری دهیاری‌ها و شهرداری انجام گرفته، خاطرنشان کرد: در سطح استان بیش از 800 کیلومتر کانال داریم که ایمن سازی در خارج از بافت شهری با مشکلات عدیده‌ای از قبیل سرقت و تخریب فنس‌ها، نرده‌ها و تابلوهای هشدار مواجه هستیم.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه ای تهران در پایان یادآور شد: رعایت قوانین و توجه به علائم و تابلوهای هشدارها و عدم ورود به این محدوده‌ها از سوی هموطنان و فرهنگ سازی توسط دستگاه‌های متولی می‌تواند تا حدود زیادی از بروز اتفاقات ناگوار پیشگیری کند و امیدواریم با نهادینه شدن این موضوعات حوادث به حداقل رسیده و دیگر شاهد بین رفتن عزیزان‌مان نباشیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه