مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ساماندهی مشکلات پسماند مهمترین اقدام فرمانداری ری است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، ساماندهی مشکلات پسماند در حوزه سرزمینی شهرستان ری و جدیت در پیگیری مطالبات زیست محیطی را از مهمترین اقدامات فرمانداری این شهرستان برشمرد.

سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با صدور لوح تقدیر از اقدامات حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری

در راستای رفع معضلات زیست محیطی این شهرستان قدردانی کرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری نیز پیشتر اعلام کرده بود، بررسی و رفع علمی مشکلات زیست محیطی شهرستان در حوزه‌های مختلف آلودگی هوا، مدیریت و بازیافت انواع پسماند، آب‌های آلوده و جلوگیری از پسماند سوزی از اولویت‌های اصلی این فرمانداری است.

به گفته حسین توکلی کجانی پایش لحظه ای خروجی دودکش های واحدهای صنعتی به ویژه صنایع نفتی از مهمترین اولویت های زیست محیطی شهرستان ری است که هم اکنون بخشی از صنایع بزرگ نفتی جنوب تهران مانند پالایشگاه و نفت بهران به سیستم پایش لحظه ای مجهز شده اند.

وی با بیان اینکه آلودگی هوای شهرستان ری به دلیل انتقال بسیاری از واحدهای آلاینده و مزاحم کلان شهر تهران به این شهرستان ایجاد شده است، افزود: شهرداری تهران باید با بررسی دقیق انواع آلایندگی این واحدها راهکارهای علمی برای کاهش آلودگی هوای شهرستان ری به ویژه در فصول سرد سال ارائه دهد.

فرماندارری وجود آراد کوه و حمل روزانه هزاران تن زباله از سوی کلان شهر تهران به سمت شهرستان ری را یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی این شهرستان عنوان کرد و گفت: امروز بسیاری از مراکز جمع آوری غیرمجاز تفکیک زباله و پسماند سوزی در اثر استقرار آراد کوه در شهرستان ری فعال هستند.

به گزارش ایرنا، مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه از تاسیسات دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران- قم و در جنوب کهریزک واقع شده‌است.

این مرکز روزانه به‌طور متوسط هشت هزار تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید همچون مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه جهت امحا و دفع به این مرکز ارسال می‌شود. تأسیسات مختلفی در خصوص دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند که از آن جمله می‌توان به واحدهای پردازش، سایت هوادهی تولید کمپوست، واحدهای پالایش کمپوست، سامانه ریجکت‌سوز و واحد تصفیه‌خانه شیرآبه اشاره کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.