مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ورود هیات‌های عزاداری به امامزادگان شهرری ممنوع است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و حفظ سلامت و صیانت عزاداران حسینی، ورود دسته‌های عزاداری، هیات ها و حضور دسته جمعی در روز تاسوعا و عاشورا به امامزادگان ری ممنوع است.

حجت الاسلام مرتضی صادقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ممنوعیت حضور به دسته‌ها و هیات‌های عزاداری ابلاغ و برای آنها پیامک شده و  حرمامامزادگان از پذیرفتن آنها معذور هستند و اجازه ورود نخواهند داد.

وی افزود: اطعام، نذورات و پذیرایی در ایام محرم و شب های عزاداری ممنوع بوده و هیچ هیاتی اجازه توزیع نذورات را ندارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری خاطر نشان کرد: هیات های مذهبی مراسم خود را طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری برگزار کردند تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.

صادقی به آغاز توزیع کمک‌های مومنانه (طرح شمیم حسینی) اشاره کرد و گفت: توزیع بسته‌های معیشتی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام در بین خانواده‌های نیازمند توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: اوقاف ری بر اساس نیات واقفین و بنا به خواست این افراد، اقدامات لازم را انجام داده و از خانواده های نیازمند حمایت می کند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: طی ایام دهه اول محرم۲ هزار و ۲۰۰ پک ارزاق بین نیازمندان در سطح این شهرستان توزیع شد.

اداره اوقاف شهرستان ری ۴۸۵ موقوفه با ۱۰ هزار و ۳۴۸ رقبات (املاک و مستغلات موقوفه‌ها) دارد که درآمدهای حاصل از آنها براساس نیت‌های افراد وقف کننده صرف امور عام المنفه می‌شود.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه