مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار ویژه ‌ری: با افزایش ‌تخت‌های بیمارستانی می‌توان خدمات درمانی را در ری تقویت کرد‌

فرماندار ویژه شهرستان ری ‌یکی از اولویت‌های دولت را تسهیل دسترسی به خدمات درمانی اعلام کرد و گفت: ‌در این شهرستان ‌با افزایش میزان تخت‌های بیمارستانی می‌توان شبکه‌های بهداشت و خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشت و درمان را تقویت کرد.

 حسین توکلی‌کجانی ‌در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ‌هفته دولت پروژه‌هایی در حوزه های مختلف از جمله بهبود عبور و مرور شهری، توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان و بهداشت و درمان در شهرستان ری به بهره برداری رسید.

وی افزود: نگاه استانی به شهرستان ری ویژه است لذا تمامی دستگاه ها برای ارتقای سطح خدمات دهی به شهروندان تلاش می‌کنند.

معاون استاندار تهران در ادامه گفت: در شهر قیامدشت با توجه به نو پا بودن و تازه تاسیس بودن اتفاقات خوبی در زمانی کوتاه رخ داده که شامل احداث بوستان جهت زیباسازی شهر و ارتقای زیر ساخت های شهری است و همچنین ساخت بلوار جهت تسهیل دسترسی ها و توسعه شهر است.

توکلی با اشاره به بهره‌برداری از فاز دوم سردخانه شباهنگ تاکید کرد: فاز دوم این سردخانه با ظرفیت 6 هزار تن از امروز بهره برداری شد و تامین اعتبار این مجموعه تا به حال از اعتبارات بخش خصوصی بوده اما در فاز سوم به منظور توسعه بیشتر این مجموعه اعتبارات لازم از بودجه تخصیص می یابد.

وی تصریح کرد: مرکز جامع سلامت شهری  از پروژه های افتتاح شده در راستای تسهیل دسترسی به خدمات مس باشد که شهر کهریزک و روستاهای اطراف را پوشش میدهد و در حال حاضر برای بهبود شرایط سخت کرونایی نیز کارآمد است.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه تاکید کرد: یکی از اولویت های دولت تسهیل دسترسی به خدمات درمانی است لذا در شهرستان ری با افزایش میزان تخت های بیمارستانی می توان شبکه های بهداشت و خانه های بهداشت و پایگاه های بهداشت و درمان را تقویت کرد.

آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری خط انتقال آب شُرب سلامت به کهریزک

 امین بابایی بخشدار کهریزک نیز  با اشاره با افتتاح 34 پروژه متمرکز و در حد کلان بخش کهریزک طی هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بواسطه پیگیری های فرماندار ویژه شهرستان ری برای رفع مشکلات مردم و ارتقا سطح مطالبه گری از مجموعه حاکمیتی بخشداری کهریزک که بسیار قابل تقدیر است، تمام دستگاه های بخش کهریزک در تعامل با مجموعه شهرستانی و استانی گام های خوبی برداشته شده است.

وی ادامه داد: 33 پروژه هفته دولت در بخش کهریزک با اعتباری بالغ بر 105 میلیارد تومان به همراه یک پروژه بخش خصوصی اثرگذار در حوزه اشتغال و توسعه اقتصادی به نام “پنج گل پروان” که در فاز اول و دوم با اعتبار 400 میلیون تومان و 20 میلیون یورو و اشتغالزایی 1500 نفر در جهت تجهیز ماشین آلات که روز گذشته افتتاح شد، گامی در راستای پاسخگویی با مطالبات مردمی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال است.

بخشدار کهریزک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه افتتاح درمانگاه خیرساز شهید رجایی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و حمایت های مجموعه حاکمیتی بخش کهریزک گفت: این مرکز بهداشتی و درمانی با 1200 متر زیربنا و ارائه خدمات با تعرفه دولتی گامی مهم در راستای جبران کمبود سرانه درمان است که خدمات دندانپزشکی و درمانی تخصصی را ارایه خواهد کرد.

بابایی با اشاره به افتتاح سردخانه شباهنگ تصریح کرد: فاز دوم این پروژه با ظرفیت اشتغالزایی بیش از 50 نفر از دیگر پروژه های مهم بخش کهریزک در هفته دولت است که مرکز سردخانه ای و بسته بندی گوشت مرغ و مواد پروتئینی خواهد بود.

بخشدار کهریزک ادامه داد: بازگشایی خیابان چهارباغ با اعتبار 3 میلیارد و 200 میلیون تومان و کلنگ زنی جاده گلحصار که از دغدغه ها و مطالبات مهم منطقه است که به دلیل ناایمن بودن این جاده متاسفانه شاهد تلفات ناشی از تصادفات بودیم که به جهت تغییر ساختار جاده از حوزه راهداری خارج شده بود، اینک با مشارکت شورای بخش، بخشداری و شهرداری ها بحث تعریض آن با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد مورد توجه قرار گرفت که امید است با تعیین پیمانکار تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

بابایی سپس با اشاره به آغاز عملیات اجرایی لوله گذاری خط انتقال آب از باقرشهر به کهریزک بیان کرد: این‌پروژه با هدف تامین آب شُرب سلامت و اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان آغاز به کار میکند.

‌بهره برداری از 4 طرح عمرانی با ارتقای سرانه فضای سبز در قیامدشت

حسین ترکاشوند شهردار قیامدشت نیز در آئین افتتاح پروژه های عمرانی شهر قیامدشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 4 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری رسید و از زمان استقرار حوزه مدیریت شهری در شهر قیامدشت تاکنون تعداد 36 پروژه عمرانی، فرهنگی، خدماتی و ورزشی با اعتباری به مرحله اجرا و بهره برداری رسیده است.

وی افزود: اجرای پروژه ها از محل اعتبارات ارزش افزوده بوده و با افتتاح پروژه های هفته دولت سرانه های شهر بویژه در حوزه فضای سبز ارتقاء چشمگیری داشته است.

شهردار قیامدشت در ادامه گفت: افتتاح بوستان زیتون به مساحت چهل هزار مترمربع و مرکز توانمند سازی و کارآفرینی شهر با زیربنایی به مساحت 460 متر مربع از جمله پروژه هایی بود که در هفته دولت با حضور استاندار تهران  به بهره برداری رسید.

ترکاشوند ادامه داد: بهره برداری از بلوار فرهنگ به طول 800 مترمربع و اصلاح هندسی و ایمن سازی میدان فرهنگ جزو اقدامات شاخص در شهر قیامدشت است زیرا که با افتتاح بلوار فرهنگ علاوه بر کاهش ترافیک و رفع مشکلات شهروندان قیامدشت شاهد سهولت دسترسی ساکنین روستای چهلقز و همچنین تردد روان  13 هزار دانشجو و 700 استاد دانشگاه آزاد اسلامی نیز خواهیم بود.

گفتنی است در پنجمین روز از هفته دولت در شهرستان ری چهار طرح عمرانی، خدمات شهری و  بهداشتی شامل بوستان زیتون در شهر قیامدشت با وسعت 39 هزار متر مربع و 73 میلیارد ریال اعتبار، بلوار فرهنگ شهر قیامدشت با 35 میلیارد ریال اعتبار  به طول 850 متر ، مرکز خدمات جامع سلامت شهری خانم شوکت علی اکبری در کهریزک با 190 میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت سه هزارو 850 متر مربع و یکهزار و 850 متر مربع بنا، طرح توسعه فاز دوم سردخانه شباهنگ با 350 میلیارد ریال اعتبار با ظرفیت 6 هزار تن و اشتغالزایی 470نفر  به بهره برداری رسید.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.