مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جهش تولید راهبرد اصلی استانداری تهران تا پایان دولت دوازدهم است

استاندار تهران با بیان اینکه هر ماه یک طرح صنعتی و اشتغالزایی بزرگ تا پایان دولت دوازدهم در استان تهران به بهره برداری خواهد رسید، گفت: برنامه‌های جهش تولید راهبرد اصلی استانداری تهران است.

انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از چهار طرح عمرانی، درمانی، صنعتی و شهری شهرستان ری، اظهار داشت: استانداری تهران براساس بند الف تبصره ۱۸ قانون هیچ محدودیتی در سرمایه گذاری بخصوص در رده ها و کاربری های جهاد کشاورزی مانند احداث و توسعه سردخانه، گلخانه و حمایت از شرکت های دانش بنیان ندارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌ها و راهبردهای جهش تولید تنها راه مقابله با توطئه‌ها و تحریم های دشمنان است، عنوان کرد: ۱۱۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری یکهزار و صد میلیارد تومان در حوزه های نساجی، برق، الکترونیک، شیمیایی، فلزی، مواد غذایی و خدماتی طی هفته دولت امسال در استان تهران به بهره برداری رسید.

محسنی بندپی اضافه کرد: فقط در شهرستان ری طی هفته دولت ۲۴ واحد صنعتی با سرمایه گذاری یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و ۱۰۲ طرح دولتی و خدماتی با سرمایه گذاری ۵۰۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که در مقایسه با سایر شهرستان های استان تهران بسیار خوب بوده است.

وی بیان داشت: همچنین استانداری تهران امسال یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا پرداخت کرده و در حال حاضر نیز تمامی فرمانداران و بخشداران استان تهران به همراه اعضای ستاد تسهیل موظف هستند اقدامات لازم در خصوص حل مشکلات تولید کنندگان و کارآفرینان را در کمترین زمان پیگیری کنند.

مراکز جامع سلامت در استان تهران توسعه پیدا می کنند

استاندار تهران در آیین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت شهری کهریزک با اشاره به اینکه مراکز خدمات جامع سلامت با ارائه اقدامات پیشگیرانه و مشاوره ای سهم بالای در سلامت عمومی مردم دارند، عنوان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این گونه مراکز بهداشتی و درمانی تا پایان دولت دوازدهم در سطح شهرستان ها و بخش های استان تهران توسعه پیدا می کنند.

محسنی بندپی یادآور شد: مراکز جامع سلامت با داشتن نیروهای متخصص و ارائه خدماتی مانند مشاوره های روانشناسی، تغذیه، مامایی، دندانپزشکی و بهداشت محیط و حرفه ای نقش بالایی در افزایش سلامت جامعه دارند.

وی با بیان اینکه افزایش سواد سلامت یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است، ابراز کرد: مراکز جامع سلامت می توانند با مشاوره ها و راهنمایی مردم نقش برجسته ای در افزایش این سواد در میان مردم داشته باشند.

محسنی بندپی ادامه داد: وضعیت بهداشت و درمان شهرستان های استان تهران با تمامی نزدیکی به پایتخت وضعیت خوبی نیست، توسعه مراکز جامع سلامت یکی از بهترین راه های برای افزایش سرانه بهداشتی و سلامت مردم می تواند باشد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا فقط ۱۰ درصد ساکنان استان تهران در سامانه سیب وزارت بهداشت ثبت نام کرده بودند، اظهار داشت: امروز خوشبختانه با برنامه هایی که وزارت بهداشت و استانداری تهران اجرا کرد ۹۰ درصد تهرانی های در این سامانه ثبت نام کرده اند.

مرکز بازیافت آراد کوه باید به جای دیگری منتقل شود

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه جانمایی آرادکوه به عنوان مرکز دفن و بازیافت زباله کلان شهر تهران در دهه های گذشته صورت گرفته است، گفت: این مرکز بنا به نظر ستاد مدیریت جامع پسماند استان تهران و محیط زیست کل کشور باید به محل دیگری منتقل شود.

محسنی بندپی یادآور شد: وجود آراد کوه با این حجم گسترده دفن و بازیافت زباله تهران در کنار مناطق شهری و مسکونی به لحاظ علمی درست نیست و باید با یک برنامه میان مدت به محل دیگری در داخل استان و یا محل دورتری جابجا شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران هم با انتقال مرکز پردازش و دفن زباله آراد کوه به محل دیگری موافق است، افزود: استانداری تهران و سایر دستگاه های در حال جانمایی محل جدیدی برای آردکوه است تا در آن مکان دفن و بازیافت زباله با روش های نوین و جدید صورت بگیرد.

استاندار تهران در ادامه به بسته شدن محور امام رضا(ع) در زمان بارندگی ها اشاره کرد و گفت: کار مطالعاتی راه های جلوگیری از بروز سیلاب توسط روش های آبخیزداری و آبخوان داری توسط اداره کل منابع طبیعی استان در حال انجام است و به زودی طرح عملیاتی آن نیز آغاز خواهد شد.

استاندار تهران در پایان سفر خود به مناسبت هفته دولت به شهرستان ری با اشاره به تعطیلات پیش روز و قرمز بودن وضعیت بسیاری از استان های به لحاظ شیوع ویروس کرونا از شهرواندان خواست که از سفرهای بی مورد جدا خوداری کنند و مراسمات عزداری سید و سالار شهیدان را حد الامکان در خانه های خود انجام دهند.

، انوشیروان محسنی بندپی به مناسبت ششمین روز از هفته دولت و بهره برداری از چهار طرح عمرانی، خدمات شهری، بهداشتی و صنعتی در بخش های خاوران و کهریزک شهرستان ری حضور یافت.

بوستان زیتون و بلوار فرهنگ در بخش خاوران و فاز دوم سردخانه شباهنگ و مرکز خدمات جامع سلامت شهری خانم شوکت علی اکبری در کهریزک امروز توسط استاندار تهران به بهره برداری رسید.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه