مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

هیات‌های شهرری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی رصد می‌شوند

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه بازرسان اداره تبلیغات اسلامی، امور مساجد، نیروی انتظامی و بازرسان فرمانداری عملکرد هیات مذهبی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برعهده دارند، گفت: عملکرد هیاتهای مذهبی و مساجد در شب‌های محرم رصد می‌شود.

حسین توکلی کجانی ، اظهار داشت: خوشبختانه اکثر هیات مذهبی از روزهای ابتدای آغاز مراسمان عزاداری اباعبدالله (ع) دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا را رعایت می کنند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی اصلی ترین مرجع در خصوص صدور مجوز هیات مذهبی و نحوه عملکرد دستورالعمل های بهداشتی در شب های عزاداری است، خاطرنشان کرد: بازرسان این اداره با همکاری نیروی انتظامی و فرمانداری همه مراسم مذهبی شهرستان ری را زیر نظر دارند.

توکلی ادامه داد: اگر هیات مذهبی، تکایا و مساجد پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند براساس قانون تذکرات لازم و در نهایت برخورد لازم با متخلفان صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به تعامل خوب هیات مذهبی، حرم عبدالعظیم(ع) و مساجد در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، افزود: خوشبختانه تاکنون مشکل خاص در روند برگزاری عزاداری ها در جنوب تهران گزارش نشده است.

 

توکلی یادآور شد: با تعاملات صورت گرفته  با تولیت و مسئولان حرم عبدالعظیم(ع) در شب های ماه محرم به هیچ عنوان پذیرای هیات مذهبی نیست و فقط در حیاط این حرم مطهر برای عزاداران باز است.

وی در خصوص برنامه ویژه روز عاشورا در شهرستان ری نیز اظهار داشت: این موضوع جزو مصوبات جدید ستاد ملی کرونا است از همین جهت به محض ابلاغ نحوه برگزاری مراسم روز عاشورا فرمانداری ویژه شهرستان ری آن را اطلاع رسانی خواهد کرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان با اشاره به اینکه تمام سختگیری های برای حفظ جان مردم از ویروس منحوس کرونا است، یادآرو شد: مردم مذهبی و ولایت مدار جنوب تهران باید بدانند که دستگاه های خدمات رسان و نظارتی براساس مصوبات ستاد ملی کرونا در جهت حفظ سلامت عموی جامعه تلاش می کنند و محدودیت ها برای حفظ جان مردم پیش بینی شده است.

شهرستان ری با حضور حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) به عنوان قبله تهران و کربلای ایران شهرت دارد از همین جهت در ایام محرم این شهرستان پذیرای خیل عظیمی از عاشقان اهل بیت(ع) بخصوص امام حسین (ع) در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی می باشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.