مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تجلی شور و شعور حسینی در حرم عبدالعظیم (ع)

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان هر شب بعد از نماز مغرب و اعشا به مدت یک ساعت در صحن باغ توتی حرم عبدالعظیم حسنی (ع ) با حضور مردم مومن و ولایتمدار شهرری و زائران سیدالکریم برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت ۲۰:۳۰ در صحن باغ توتی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و همچنین ضوابط اعلام شده از سوی ستاد مدیریت بحران آستان مقدس با حضور سخنرانان و همچنین ذاکرین آل الله (ع) برپا خواهد شد.

حضور خیل مشتاقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی مانند ماسک، فاصله گذاری و ضد عفونی جلوه دیگری از شور و شعور حسینی مردم این خطه از میهن اسلامی و زائران آستان مقدس حرم عبدالعظیم (ع) را به نمایش می گذارند.

در این مراسم که برای دهه اول محرم برنامه ریزی شده ابتدا حجت الاسلام عظیمی از اساتید حوزه علمیه پیرامون واقعه عاشورا و شخصیت امام سوم شعیان سخنرانی و سپس با مداحی ذاکر اهل بیت (ع ) این مراسم به پایان می رسد.

همچنین ویژه برنامه دهه اول محرم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) بدون حضور جمعیت هر روز از ساعت ۱۶ با اجرای خادم القرآن حاج عباس سلیمی و سخنرانان و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از شبکه قرآن سیما پخش می شود.

حضور حاج غلامرضا سازگار، نمایندگان هیات مذهبی و پیرغلامان اهل بیت (ع) و پخش کلیپ عزاداری هیات ها در سنوات گذشته از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

عزاداری هیات ها در این آستان امسال به خاطر مسائل کرونا ممنوع شده است.

این درحالی است که به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان، پرچم متبرک گنبد مطهر امام حسین (ع) برفراز گنبد منور و ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) به اهتزاز درآمده است.

آئین تعویض پرچم گنبد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طبق سنت هر ساله همراه با اشک دیده و قلبی آکنده از عشق دلدادگان حضرت سیدالشهدا (ع) که از قاب شبکه قرآن سیما این برنامه را مشاهده کردند، برگزار شد.

همچنین با شروع عزاداری و سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) پرچم‌ها و کتیبه‌های مربوط به ماه محرم در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) نصب و سراسر صحن ها و رواق های مطهر رنگ و بوی محرم و عزا گرفته است.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، شهرری به دلیل قرار گرفتن حرم حضرت عبدالعظیم(ع) کربلای ایران و قبله تهران خوانده می شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه