مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

58 دستگاه واگن جدید به ناوگان حمل و نقل مترو تهران اضافه شد

آیین بهره برداری از 58 دستگاه واگن جدید مترو، ورود اولین سری اتوبوس های تك كابین و بهره برداری از سری جدید اتوبوس های برقی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران روز یكشنبه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران در كارخانه واگن سازی باقرشهر برگزار شد.

مدیرعامل شركت مترو تهران در این آیین گفت: برای ساخت و بهره برداری از این 58 واگن جدید دو هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
هابیل درویشی افزود: با بكارگیری این تعداد واگن جدید كه در كارخانه واگن سازی شهرداری تهران ساخته شده، 300 هزار نفر به ظرفیت حمل و نقل روزانه مترو تهران افزوده می شود.
وی با بیان اینكه فعالیت های شركت مترو در سه بخش ساختمان، تجهیزات ثابت و ناوگان تعریف می شود اظهار كرد: شركت واگن سازی تهران از چند سال پیش برنامه تولید واگن های مترو را در دستور كار خود قرار داده و امروز با تكیه بر صنعتگران داخلی بیش از 70 درصد تجهیزات ثابت و 40 درصد تجهیزات ناوگان مترو تهران را تولید و تامین می كند.
درویشی با اشاره به وعده دولت مبنی اختصاص یك هزار و 200 واگن به مترو تهران افزود: شركت واگن سازی تهران هدف گذاری كرده كه در صورت تحقق این وعده تا 85 درصد قطعات واگن های مترو را با استفاده از پیمانكاران و تولید كنندگان داخلی تامین كند.
وی با بیان اینكه برنامه آینده شركت واگن سازی تهران تولید سالانه 400 واگن جدید مترو است گفت: اگر طرح توسعه شركت مترو محقق شود سالانه 600 واگن در این مجموعه تولید و بكارگیری خواهد شد.
به گفته وی، با تحقق این مهم شركت واگن سازی تهران قادر است علاوه بر نیاز شركت مترو پایتخت تهران، نیاز ناوگان شهری دیگر شهرهای كشور را نیز تامین كند.
آیین بهره برداری و بكارگیری 58 دستگاه واگن مترو، 50 دستگاه اتوبوس تك كابین و 24 دستگاه اتوبوس برقی ناوگان حمل و نقل شهری تهران روز یكشنبه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، هابیل درویشی مدیرعامل مترو و جمعی از مدیران شهری در كارخانه واگن سازی تهران واقع در باقر شهر برگزار شد.

منبع خبرگزاری ایرنا
از طريق امیر جعفری
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.