مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۶۷ درصد محصولات کشاورزی استان تهران فرآوری می‌شود/ افزایش یک هزار هکتاری گلخانه‌های استان تهران در 3 سال اخیر

در مراسم افتتاح یک واحد صنایع غذایی در شهرری اعلام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه عملکرد کشاورزی استان تهران ۳ برابر میانگین کشور است افزود: ۶۷ درصد محصولات کشاورزی استان تهران پیش از عرضه فرآوری می‌شود.

ذوالفقاری امروز در مراسم افتتاح فاز نخست صنایع غذایی پروان که با حضور خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان ری برگزار شد، اظهار کرد: عملکرد کشاورزی استان تهران ۳ برابر میانگین کشوری است و به طورمیانگین ۳۲ تن در هکتار عملکرد تولید انواع محصولات کشاورزی در استان تهران است که نشان از بهره‌وری و پایداری این نوع محصولات در استان دارد؛ از طرفی درحالی‌که بین ۷۰ تا ۹۰ درصد آب در کشور در بخش کشاورزی استفاده می‌شود این میزان در سطح استان تهران به ۴۰ درصد می رسد.

وی با اشاره به بالا بودن سطح بهره وری در استان تهران گفت: بیش از ۶۷ درصد محصولات کشاورزی استان تهران فرآوری و عمل‌آوری می‌شود؛ صنایع به شدت درحال رونق است. در سال ۹۶ ظرفیت سردخانه‌های استان تهران ۱۸۰ هزار تن بود که بعد از ۳ سال درحال حاضر ۶۰۰ هزار تن به بهره برداری رسیده و ۶۰۰ هزار تن نیز از پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۶۰ درصدی برخوردار است؛ با توجه به جمعیت بالای استان تهران نیاز به ظرفیت ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی بسیار بالاست.

ذوالفقاری با بیان این‌که کشاورزان دوستان خوبی برای بخش کشاورزی هستند و همکاری بسیار خوبی با بدنه جهاد کشاورزی دارند گفت: همه متولیان بخش کشاورزی بر این باورند که اراضی استان تهران طلاخیز است؛ درحال حاضر ۱۲ درصد شیر کشور در استان تهران تولید می‌شود که از نظر رتبه دوم کشور را در اختیار دارد همچنین از ۱۱ میلیون تن شیر تولیدی کشور ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در تهران تولید می شود.

وی ادامه داد: ۱۷ درصد تخم‌مرغ ۶۰ درصد گیلاس در استان تهران تولید می‌شود که رتبه نخست کشور را در اختیار دارد. همچنین رتبه اول کشور در تولید قارچ، رتبه دوم کشور در تولید سیب در استان به استان تهران تعلق دارد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه استان تهران در توسعه گلخانه‌ها نیز رتبه نخست کشور را در اختیار دارد، گفت: تنها در ۳ سال گذشته ۱ هزار هکتار به سطح گلخانه‌های استان تهران افزوده شده است در سال ۹۵ دو هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه در استان تهران وجود داشت که امسال به ۳۸۰۰ هکتار رسیده است و در تولید گل شاخه بریده رتبه نخست کشور را در اختیار داریم.

وی با انتقاد از تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی و به موجب آن تخریب و قلع‌وقمع ساخت و سازهای غیرمجاز باعث فاصله افتادن بین جهاد و کشاورزان شده که باید فکری به حال آن کرد در سال۹۵، ۱۸۰۰ مورد قلع‌وقمع غیرمجاز داشتیم که در سال گذشته این آمار به ۸ هزار مورد افزایش یافته است که باید فکری به حال آن کرد.

ذوالفقاری با تاکید بر توسعه کشاورزی به عنوان گامی موثر در جهش تولید و نقش آن در تامین امنیت غذایی گفت: تولیدات کشاورزی استان امسال به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.