مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲۷ هکتار از بافت شهر قلعه نو در شهرستان ری فرسوده است

شهردار قلعه نو از توابع شهرسنان ری گفت: هم اکنون ۲۷ هکتار از محدوده ۴۶ هکتار بافت این شهر فرسوده است که جزو بافت ناکارآمد شهری محسوب می شود.

امیر محمودی  اظهار داشت: ۶۰ درصد از بافت شهری قلعه که بخش اعظمی از جمعیت ۶ هزار نفری این شهر تازه تاسیس را در خود جای داده است جزو بافت فرسوده محسوب می شود که باید نگاه ویژه ای به آن شود.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در مقابل زلزله و سایر حوادث طبیعی توان ایستادگی ندارد، عنوان کرد: این محدوده از لحاظ ساختار، کیفیت مصالح و لحاظ نشدن اصول مهندسی سست و ناپایدار است.

محمودی ادامه داد: شهرداری تازه تاسیس قلعه نو با ارائه انواع بسته های تشویقی مانند تخفیف صدور جوار، تجمیع منازل فرسوده با یکدیگر و جلوگیری از هرگونه سنگ اندازی در مسیر صدور جواز ساخت به دنبال تشویق مردم برای نوسازی خانه های خودشان است.

وی با اشاره به تازه تاسیس بودن شهر قلعه نو، ابزار کرد: تغییر ماهیت دهیاری به شهر کمی زمانبر است ولی شهرداری قلعه نو با تمام توان به دنبال ایجاد انواع زیرساخت های شهری مانند آتشنشانی، اگو شهری(سیستم فاضلاب)، توسعه فضاهای شهری و ایجاد شهر هوشمند در قالب مکانیزه و الکترونیکی امور شهری می باشد.

محمودی ادامه داد: شهرداری قلعه نو از زمان تاسیس جلوی هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز را گرفته و هم اکنون هیچگونه ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده شهری قلعه وجود ندارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، خاوران و قلعه نو است.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.