مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ساخت نخستین بیمارستان جنرال کشور با رویکرد توانبخشی و روانپزشکی

مدیر منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: نخستین بیمارستان جنرال کشور با رویکرد توانبخشی و روانپزشکی، تحت نظارت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ساخته می‌شود.

حمیدرضا کوثری افزود: این بیمارستان منحصربه فرد با ۵۴۹ تخت در مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی که در منطقه امین آباد شهر ری واقع شده است، ساخته خواهد شد تا ضمن ارائه خدمت پزشکی و درمانی به ساکنان این منطقه از استان تهران، پاسخگوی نیازهای توانبخشی و روانپزشکی بیماران از سراسر کشور باشد چرا که هم اکنون سرانه تخت توانبخشی و روانپزشکی کشور نسبت به جمعیت، بسیار اندک است.

وی افزود: مطالعات توسعه سایت بیمارستان روانپزشکی رازی و طرح جامع این بیمارستان با حضور مسئولان مختلف مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در پی این برنامه و تبادل نظرهای انجام شده، مقرر شد که مراحل مناقصه ساخت بیمارستان  ۵۴۹ تختخوابی طی دو ماه آینده انجام شود.

مدیر منابع فیزیکی و طرح های عمرانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: طی این مدت، مطالعات و طراحی بیمارستان انجام می شود، ضمن آنکه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عنوان بهره بردار ، نیازهای توانبخشی و روانپزشکی این بیمارستان را براساس آخرین استانداردهای روز دنیا مورد بررسی و به وزارت بهداشت اعلام می کند.
کوثری افزود: در این برنامه در خصوص نوسازی ساختمان ها و بخش های فرسوده بیمارستان روانپزشکی رازی و تجمیع بخش های پشتیبانی و اداری این مجموعه بیمارستانی نیز تبادل نظر شد.
وی ادامه داد: فعالیت های اجرایی برنامه ریزی شده در مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی توسط مدیران فنی و عمرانی وزارت بهداشت، وزارت راه و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مورد بررسی و تایید قرار گرفت.
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تحت نظارت وزارت بهداشت و از طریق دو بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده و روانپزشکی رازی و دو کلینیک پزشکی – توانبخشی اسماء و نظام مافی و بکارگیری توان علمی و تخصصی اعضای هیات علمی که از متخصصان بنام کشور می باشند، انواع خدمات حیطه فعالیت خود در حوزه های « توانبخشی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی » را به بیماران و نیازمندان جامعه ارائه می دهد.
مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی که در منطقه امین آباد شهر ری واقع شده، به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین مرکز روانپزشکی کشور و خاورمیانه، تحت نظارت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، انواع خدمات تخصصی و درمانی مربوط به اختلالات اعصاب و روان را با تعرفه دولتی به بیماران و نیازمندان ارائه می دهد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.