مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شورای ترویج فرهنگ قرآنی شهرستان ری تشکیل شد

شورای ترویج فرهنگ قرآنی شهرستان ری با حضور «حسین توکلی کجانی» معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، جمعی از نخبگان قرآنی و مسئولین شهرستان ری در محل فرمانداری ری برگزار شد.

به گزارش به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «حسین توکلی کجانی» معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست گفت: امروز ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی از اولویت هاست زیرا مبنای زندگی و تصمیم گیری ما مسلمانان، «قرآن کریم» است.

وی اضافه کرد: اگر جامعه از قرآن دور شود، آسیب های جبران ناپذیری به بدنه اجتماع وارد می شود و بهترین راه و روش زندگی را قرآن برای ما بیان کرده است.

ویهماهنگی و برنامه ریزی در جهت شناسایی ظرفیت ها و ترویج امور قرآنی، ایجاد بانک اطلاعاتی فعالان و نخبنگان قرآنی، استفاده از تجربیات گذشته، بهره برداری از فضای مجازی و تنظیم تقویم کاری از فعالیت های قرآنی را از برنامه های این شورا بیان کرد.

«سید حسن صفوی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در سخنانی گفت: این شورا در سال 1388 تشکیل شد و در قالب «ری؛ شهر نمونه قرآنی» برنامه هایی برای مدارس، مساجد، ادارات، خانواده ها و فضای شهری تدوین و اجرا شد ولی متاسفانه در سال های بعد، پیگیری نشد.

وی ادامه داد: در دوره جدید باید فعالیت های قرآنی از جمله: آموزش عمومی، آموزش تخصصی عالی، انجام پژوهش های کاربردی، فعالیت های ترغیبی و ترویجی و تجلیل از نخبگان در دستور کار قرار گیرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه