Notice: Undefined index: type in /home/enekase1/public_html/wp-content/plugins/wpseo-video/classes/class-wpseo-video-utils.php on line 64
لزوم برخورد قاطعانه با مقصرین مرگ ۲ کودک در کانال ری ورامین
مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

لزوم برخورد قاطعانه با مقصرین مرگ ۲ کودک در کانال ری ورامین

در نیمه دوم مردادماه ۲ کودک در فاصله زمانی ۱۳ روز قربانی بی کفایتی مسولانی شدند که وظیفه داشتند کانال پرمخاطره ری -ورامین را قبل از هر پروژه عمرانی ایمن سازی کنند و اکنون این حوادث دلخراش باعث دلنگرانی ساکنین مسیر کانال مرگ و اندوه فراوان هر مطلع شده است .

۱۶ مرداد ماه ساعت ۲۰:۱۰ خبر مفقود شدن امیر علی به آتش نشانی روستای امین آباد شهرری اعلام شد عملیات جستجو برای پیدا کردن امیرعلی پنج ساله ازهمان لحظه آغاز می شود، آتش نشانان با چنگ زدن در محل های عمیق و توری های زیر پل های کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین عملیات جستجو را ادامه می دهند.

سرانجام ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه شب با تلاش آتش نشانان پشت یکی از صافی های زیر پل کانال انتقال آب جسد بی جان امیرعلی پنج ساله کشف می شود.

۱۳ روز بعد از این حادثه در ۲۹ مردادماه ساعت ۱۳:۱۴ سقوط یک کودک در کانال آب ری ورامین در بخش خاوران محدوده قیامدشت به آتش نشانی اعلام می شود و آتش نشانی و هلال احمر بلافاصله در محل حاضر شده و اقدام به جستجو می کنند .

جست و جو ها ادامه پیدا می کند تا اینکه حدود دو ساعت بعد عوامل آتش نشانی تهران جسد این کودک را در یکی از کارگاه هایی که برای جست و جو در کانال ایجاد کرده بودند پیدا کردند. متاسفانه با خارج کردن وی از کانال مرگ قطعی وی اعلام شد.

ساکنان محلی علت اصلی این حادثه و حوادث مشابه را نداشتن حفاظ در حاشیه برخی از نقاط کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین می دانند اما مسولان هر کدام به طریقی این بی کفایتی را توجیه می کنند .

انتظار اهالی شهرستان ری از دادستان و قوه قضاییه برخورد قاطعانه با مسببین این حادثه است و امیدواریم به زودی مسئولانی که با قصور خود دو کودک را به کام مرگ فرستادند در مراجع قضایی پاسخگوی اهمال کاری خود باشند .

در ادامه فیلم موجود از این حادثه برای روشن شدن برخی توجیه ها در خصوص وضعیت محصور کردن این کانال برای شما نمایش داده می شود .

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه