مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

محیط زیست راهکارهای قانونی را برای حل مشکل آرادکوه ارائه دهد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست راهکارهای قانونی را برای حل معضلات و آسیب‌های آرادکوه ارائه دهد، همچنان که شهرداری تهران نیز اعلام آمادگی کرده‌است که براساس تذکرات محیط زیستی این معضلات را پیگیری و برطرف کند.

 محمدجواد حشمتی در بازدید از مجتمع دفن زباله آرادکوه با بیان اینکه محیط زیست متولی اصلی و دستگاه حاکمیتی در موضوع حفظ سلامت محیط زیست است، اظهار داشت: رفع نگرانی و دغدغه مردم برای ما حائز اهمیت است و ما نیز این موضوع را از محیط زیست مطالبه خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماه آینده ارزیابی دیگری از این مجتمع خواهیم داشت تا حداقل در کوتاه‌مدت بتوان بخشی از معضلات را برطرف کرد.

این مسئول سپس با اشاره به تاکید بخشدار کهریزک مبنی بر رفع معضل سگ‌های ولگرد در منطقه، افزود: این موضوع را هم به رئیس حوزه و هم شهرداری تهران منتقل خواهیم کرد تا را پیگیری کنند؛ چرا که در عین رعایت حقوق حیوانات باید این موضوع ساماندهی شود.

مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران – قم و در جنوب کهریزک با تولید روزانه ۴۰۰ مترمکعب شیرابه برای سالیان متوالی است که معضلات فراوانی را برای شهر کهریزک و مردم این منطقه ایجاد کرده است.

موضوعِ چالشی پیرامون مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه این است که این مجتمع در سال ۱۳۴۰ برای دفن زباله جمعیت پنج میلیون نفری تهران ایجاد شده بود که امروز با افزایش جمعیت تهران و بالطبع افزایش زباله‌های عادی و به‌ ویژه در ماه‌های اخیر به ‌واسطه شیوع ویروس کرونا و افزایش زباله‌های بیمارستانی دیگر ظرفیت دفع زباله‌های پایتخت را ندارد.

انتشار بوی نامطبوع و گاز مِتان، حضور سگ‌های ولگرد، نفوذ شیرآبه‌های ناشی از زباله‌ها به خاک، حضور اتباع بیگانه و افزایش کلونی‌ها تنها گوشه‌ای از معضلات آرادکوه برای ساکنان بخش کهریزک است.

در پی مطالبه گری بخشدار کهریزک و شکایت جمعی از شهروندان این بخش از بوی نامطبوع مجتمع دفن زباله آرادکوه و مشکلات و معضلات مترتب بر آن،  محمدجواد حشمتی رئیس دادگستری استان تهران به همراه مدیرکل محیط زیست استان تهران، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ری و شماری از مسئولان از مرکز دفن زباله آرادکوه بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و آسیب های آن قرار گرفتند.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.