مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

هنگام دریافت کد بورس فهمیدم مرده ام

این صحبت های مردی است که در شهرری مرد و در بهشت زهرا دفن شد این گزارش جالب را حتما بخوانید

مرد جوان وقتی برای گرفتن کد بورسی اقدام کرد متوجه ماجرای عجیبی شد. نام او در فهرست مردگان ثبت شده و حتی فردی با مشخصات او در بهشت زهرا دفن شده بود.

چند روز قبل مردی 42ساله به‌نام یاسر راهی دادسرای جنایی پایتخت شد و شکایت عجیبی را نزد بازپرس جنایی مطرح کرد. او گفت: من از 6‌ماه قبل مرده بودم اما چند روز پیش پی به این راز بردم. حتی سر خاک خودم هم رفتم و باورم نمی‌شد درحالی‌که زنده‌ام قبری به نام من کنده شده و فردی در آن دفن شده است. او در ادامه توضیح داد: چند روز پیش وقتی می‌خواستم کد بورسی بگیرم متوجه شدم که اسمم در فهرست مردگان ثبت شده است. به ثبت احوال رفتم و در آنجا گفتند بهمن‌ماه برای فردی با مشخصات تو جواز دفن صادر شده است. حالا بدون هویت هستم و یک مرده به‌حساب می‌آیم.

شروع تحقیقات

با این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و به دستور بازپرس ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران تحقیقات پلیس برای افشای این راز عجیب آغاز شد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که 23بهمن پارسال پیکر نیمه جان مردی که حوالی شهر ری نیمه بیهوش رها شده بود به یکی از بیمارستان‌های شهر ری منتقل شد. مرد جوان در بیمارستان بستری شد اما بعد از چند روز به کام مرگ رفت. از آنجایی که مسئولان بیمارستان موفق به پیدا کردن خانواده‌اش نشده بودند، ‌به بازرسی وسایل و جیب‌های وی پرداختند و کارت پایان خدمتی را کشف کردند. با توجه به کارت، ‌هویت وی یاسر ثبت و این مرد با مشخصاتی که در کارت پایان خدمت بود در بهشت زهرا دفن شد. به این ترتیب مشخص شد که کارت پایان خدمت متعلق به متوفی نبوده و از آن مردی بوده که با مراجعه به دادسرای جنایی درخواست رسیدگی به این پرونده را کرده است. در این شرایط یاسر بار دیگر به دادسرا احضار شد و وقتی در جریان ماجرا قرارگرفت گفت که کارت پایان خدمتش را چند ‌ماه قبل گم کرده است. با مشخص شدن این حقیقت قاضی جنایی دستور داد که متخصصان تشخیص هویت با استفاده از اثر انگشتی که  از متوفی ناشناس قبل از دفن گرفته‌اند، هویت وی را شناسایی کنند. وی همچنین دستور داد تا هویت مردی که نامش در لیست مردگان بود به او بازگردانده و زنده بودن او اعلام شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه