مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

عملکرد دستگاه‌ها در خصوص بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام بررسی می‌شود

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: عملکرد تمامی دستگاه‌ها در انجام وظایف محوله در رابطه با ایجاد و رفع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) بررسی می‌شود.

«حمیدرضا عدل»  روز دوشنبه در جلسه بررسی پروژه‌های رفع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام اعلام کرد: اولویت‌ها در خصوص رفع این بوی نامطبوع باید مشخص و عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه تشریح شود.

وی یادآورشد: ما از هیچ دستگاه اجرایی در این زمینه به راحتی عبور نمی‌کنیم و بر اساس تفاهم‌نامه موجود که بر اساس آن تامین اعتبار شده‌است، بر نحوه اجرای پروژه‌های مربوط به رفع بوی نامطبوع نظارت می‌کنیم.

عدل اظهارداشت: بر اجرای پروژهای رفع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام نظارت و گزارش را به رئیس جمهوری ارائه می‌کنیم تا تصمیمات لازم در مورد نهادهای مربوطه گرفته‌شود.

معاون فنی و امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تلاش ما بر این است تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد و معضل بوی نامطبوع استان تهران تا حدود زیادی رفع شود.

پیش از این رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفته بود که مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه و فاضلاب‌های رها شده در غرب آزادراه تهران ـ قم عامل اصلی انتشار بوی نامطبوع در اطراف و مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) به تهران است.

عدل ادامه داد: رییس‌جمهوری با توجه به نگرانی‌هایی که از بابت تاخیر در انجام پرژه‌ها داشتند به سازمان برنامه و بودجه کشور دستور دادند، برای آن دسته از اقداماتی که تا پایان سال مالی قابل انجام است، تامین اعتبار کند.

وی اضافه کرد: این جلسه برگزار شد تا بررسی شود که آیا دستگاه‌ها و نهادهای متولی آمادگی انجام کار را دارند یا نه، چه نوع اقداماتی باید انجام شود و چه میزان باید خودشان آورده داشته‌باشند و دولت در مقابل چه میزانی باید اعتبار در اختیارشان قرار دهد.

معاون فنی و امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: هر بخشی که بتواند تا پایان سال جاری وظیفه محوله به بخش خودش را نهایی کند از لحاظ اعتباری به آن دستگاه کمک می‌شود و با توجه به اهمیت مساله باید ظرف ۲ هفته آینده گزارش داده شود.

کنترل معضل تا پایان سال جاری

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در پایان این جلسه گفت: از ابتدا جدیت از سوی دولت برای رفع این معضل وجود داشت و در حال حاضر هم پیگیری‌های شخص رییس‌جمهوری باعث تشکیل این جلسه شده تا در کمترین زمان ممکن این معضل که مدت‌هاست تهران با آن درگیر است، حل شود.

مسعود شفیعی افزود: تلاش ما نیز در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در همین راستا،  این است که بتوانیم با تامین منابع مورد نیاز و همچنین منابع داخلی خود دستگاه‌های متولی، بتوانیم تا پایان سال نتایج کاملا محسوسی را در زمینه کنترل این شرایط داشته باشیم.

وی درباره تخصیص بخشی از اعتبارات از طریق منابع داخلی نهادهای پاسخگو، بیان کرد: باید توجه داشت که بخشی از این پروژه به وظایف ذاتی نهادهایی که در این زمینه مسئولیت دارند، برمی‌گردد.

شفیعی ادامه داد: از جمله این نهادها می‌توان به سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و یا شرکت‌های آب و فاضلاب منطقه‌ای استان، اشاره کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: به‌هم ریختگی در توسعه آن منطقه و بارگزاری جمعیت و فعالیت زیادی در محدوده فرودگاه امام انجام شده، باعث شده که برخی از فعالیت‌ها از کنترل خارج شوند و فعالیت جلوتر از اقدامات کنترلی صورت بگیرد و اکنون همه تلاش ما این است که این تعادل برقرار کنیم.

پیش از این رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفته بود که مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه و فاضلاب‌های رها شده در غرب آزادراه تهران ـ قم عامل اصلی انتشار بوی نامطبوع در اطراف و مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) به تهران است.

مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه از تأسیسات دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران است که در بخش کهریزک شهرستان ری واقع شده‌است؛  مجتمع آرادکوه در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران- قم و در جنوب کهریزک واقع شده‌است.

این مرکز روزانه به‌طور متوسط هشت هزار تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید همچون مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه جهت امحا و دفع به این مرکز ارسال می‌شود. تأسیسات مختلفی در خصوص دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند که از آن جمله می‌توان به واحدهای پردازش، سایت هوادهی تولید کمپوست، واحدهای پالایش کمپوست، سامانه ریجکت‌سوز و واحد تصفیه‌خانه شیرآبه اشاره کرد.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در ۳۰ کیلومتری تهران، در حوزه اداری و سیاسی شهرری (بخش فشافویه ری) تهران میان آزادراه تهران-قم در یک سایت ۱۴ هزار هکتاری قرار گرفته‌است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه