مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲۵ واحد بازیافت پلاستیک در ری اخطاریه زیست محیطی گرفت

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: ۲۵ واحد غیرمجاز جمع‌آوری و بازیافت پسماندهای پلاستیکی در بخش مرکزی این شهرستان اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد.

زهره عبادتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدهای غیر مجاز در روستاهای صالح آباد و غنی آباد با جمع آوری مقادیر زیادی از زباله‌های مختلف از جمله پلاستیک، فلزات مختلف، کاغذ و مقوا باعث آلودگی آب و خاک منطقه شده بودند.

وی با بیان اینکه حکم جمع آوری واحدهای غیرمجاز جمع آوری و تفکیک پسماندهای پلاستیکی از سوی مقام قضایی صادر شده است، خاطرنشان کرد: صاحبان این مراکز غیر مجاز تفکیک زباله از زمان صدور اخطاریه زیست محیطی یک هفته فرصت برای ساماندهی و جمع آوری دارند، در صورت رعایت نکردن قانون به زودی این مراکز جمع آوری خواهند شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری اضافه کرد: برای محدود کردن فعالیت های واحدهای غیرمجاز تفکیک زباله بخش مرکزی در گام اول با همکاری بخشداری انشعابات آب، برق و گاز این واحدها قطع شده است.

عبادتی اصلی ترین دلیل تجمیع واحدهای غیرمجاز جمع آوری و تفکیک پسماندهای پلاستیکی در شهرری را نزدیکی به مجتمع پردازش آراد کوه عنوان کرد و گفت: مسئولان این مجتمع باید برنامه های عملیاتی برای ساماندهی واحدهای جمع آوری پسماند در داخل آراد کوه داشته باشند.

وی یادآور شد: اداره محیط زیست شهرستان ری در خصوص پسماندهای پلاستیکی ۲ هدف اصلی را دنبال می کند اول اینکه تمامی واحدهای جمع آوری و پردازش این پسماندها از سطح شهرهای و روستاهای ری جمع آوری شود و دوم اینکه تمامی پسماندهای با همکاری مسئولان مجتمع آراد کوه در داخل آن جمع آوری و بازیافت شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه