مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اعضای هیات‌های مذهبی باید در خصوص نحوه عزاداری امسال اقناع شوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با تاکید براینکه باید برنامه‌ توجیهی و اقناعی مناسبی در خصوص مراسم عزاداری ماه محرم امسال از طریق رسانه ها انجام شود، گفت: اعضای هیات‌های مذهبی باید در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نحوه عزاداری اقناع شوند.

غلامرضا نوفرستی روز چهارشنبه در جلسه هیات نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی مدیریت بیماری کرونای در شهرستان ری، اظهار داشت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف هیات مذهبی و یا اجرای برخی تجمعات و مراسم ویژه عزاداری که برخلاف دستورالعمل های ستاد ملی کرونا است، می تواند انعکاس منفی زیادی در جامعه ایجاد کند.

وی با تاکید براینکه مراسمان عزداری ماه محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باید برگزار شود، گفت: با کسانی که بخواهند نظم مراسمات مذهبی را برهم بزنند به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد خواهد شد.

نوفرستی اضافه کرد: ناظران اداره تبلیغات اسلامی، ائمه جماعات، بخشداران و مردم باید در صورت بروز هرگونه تخلف بهداشتی از طرف هیات مذهبی آن را به دادستانی و دستگاه انتظامی گزارش دهند تا با متخلفان براساس قانون برخورد شود.

این مسئول با اشاره به حضور بسیاری از هیاتهای مذهبی سایر شهرها و بخش های استان تهران طی ایان محرم در شهرستان ری، ابزار کرد: تمامی عزداران سید و سالار شهیدان باید در برگزاری نظم عمومی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی همکاری لازم را با دستگاه های اجرای شهرستان ری داشته باشند.

نوفرستی یادآور شد: هیات مذهبی باید برای اساس پروتکل های بهداشتی در حیاط مدارس و فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدام به عزداری نمایند و از هرگونه تخلف بهداشتی دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مسئولان شیعه و دوستار اهل بیت(ع) هستند، افزود: براساس آیات صریح قرآن انسان نباید خود را به هلاکت بیاندازد، در شرایط فعلی و سرعت انتقال ویروس منحوس کرونا عزاداران باید نهایت رعایت نکات بهداشتی را بکار گیرند.

جلسه هیات نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی مدیریت بیماری کرونای در شهرستان ری امروز چهارشنبه با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری و جمعی از مسئولان دستگاه های دولتی و نمایندگان هیات مذهبی در فرمانداری برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه