مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

روز خبرنگار مبارک

یادداشت مدیر مسئول انعکاس ری به مناسبت روز خبرنگار

۱۷ مرداد روز خبرنگار مبارک باد
بازهم ۱۷ مردادماه از راه رسید از چند روز گذشته پیامک‌های تبریک و گاهی دعوت به مراسم آن‌هم با رعایت پروتکل‌های  بهداشتی که انگشت‌شمار هم هست بازارش داغ شده، در این میان عده‌ای از ویزیتورهای رسانه که در بین خبرنگاران حقیقی بنام جایزه‌بگیر معروف هستند نیز پاشنه‌های خود را ورکشیده و با هر بهانه و ترفندی قصد دارند نام خود و یا نزدیکان خود را در لیست اداراتی که بنا به تقدیر از خبرنگاران دارند وارد نموده و کرسی بالاتر یا بیشتری کسب نمایند.
 برخی مسئولان هم از این بازار عقب نمانده‌اند آنها هم به پیشنهاد روابط عمومی اداره متبوعشان به دنبال تهیه لوح تقدیر و کارت هدیه هستند تا این مراسم مهم را با صحبت‌های زیبا در مورد قداست خبر و خبرنگاری و اهمیت این شغل آغاز نموده و با وعده وعیدهای چال شده سالیان درازی که در پشت تریبون برنامه تجلیل از خبرنگاران داده‌شده ادامه دهند و در پایان با اهدای لوح و خنده‌ای کینه‌جویانه کم‌کاری و ضعف‌های خود را پشت رابطه نه چندان دوستانه با افرادی که آمده‌اند سهم خود را بگیرند و بروند گم‌کرده و خود را از تیررس آنها دور کنند و با عکسی یادگاری یا تیتری عوام فریبانِ صفحه‌ی فردای آن رسانه را اجاره نمایند.
اما دراین‌بین غافل نباشیم از افراد پاک دست و زحمتکش ، همان‌هایی که حق‌طلب و حقیقت‌گو هستند وزندگی خود را درراه مطالبه حقوق مردم و رفع معضلات اجتماعی فدا نموده‌اند تا بلکه با روشنگری و مطالبه گری میزان دقیقی باشند بر عملکرد مسئولان.
آنهایی که با عشق و مظلومانه بدون نگاه مادی به مشکلات و موارد پیش‌آمده حق می‌نویسند، نه دل‌بسته به تشویق مسئولی هستند نه مشوش از قطع مستمری‌شان از اداره خطابه قلم … تنها دل‌خوشی آنها باز کردن گره‌ای از کار مردم است وقتی فسادی را برملا می‌کنند یا جلوی اسراف و سودجویی را می‌گیرند، وقتی باهدف اصلاح نقدی بر بی‌کفایتی مدیری می‌نویسند، وقتی مشکلی از یک محله یا منطقه با قلم و پیگیری آن رفع شده است خنده بر لبانشان می‌نشیند و از وجدان درونشان هزاران لوح و کارت هدیه گران‌بها دریافت می‌کنند.
آری آنها همان خبرنگارانی هستند که شاید چند ماه کرایه‌خانه‌شان عقب‌افتاده باشد هنوز نتوانسته‌اند حتی ماشین برای خود بخرند و هرروز یک دادگاهی برای آنها از شکایت مسئولی که مورد نقادی قرارگرفته احضاریه می‌آورد. در مراسم‌ها دعوت نمی‌شوند و یا به‌واسطه نقدشان ستاره‌دار می‌شوند. اما هرگز قلم فروشی نمی‌کنند..
باید در مقابل این‌همه  فداکاری سر تعظیم فرود آورد و دست آنها را بوسید و گفت: خبرنگار فرهیخته و باوجدان روزت مبارک. کاش همه امثال شما بودند تا فساد از جامعه رخت برمی‌بست.
درود و رحمت خدا بر مسئولان پاک دستی که خبرنگاران بازوان پرتوان آنها و چشم بینا و گوش شنوای آنها برای حل مشکلات هستند و در این ایام در حد بضاعتشان قدردان زحمات خبرنگاران هستند.
۱۷ مرداد روز خبرنگار را بر تمامی همکاران عزیزم تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم قلمشان همیشه درراه حق تیغ برانی باشد بر شاهرگ نا عدالتی ها و فسادها

مهدی اشرفی پور- خبرنگار

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.