مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۱۵ کیلومتر از قنات‌های شهرری احیا و مرمت شده‌است

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اجرای ۱۱۵ کیلومتر احیا و مرمت قنات‌های شهرستان ری، گفت: بخش عمده‌ای از اعتبار استان در این بخش به احیا و مرمت قنات‌های «ری» اختصاص یافته است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان ری علی روشنی در جلسه شورای آب و کشاورزی این شهرستان افزود: اعتبارات آب و خاک کشاورزی شهرستان ری در اولویت اول استان تهران قرار دارد و در سال جاری نیز بخش عمده ای از اعتبارات استان به قنات های ری اختصاص یافته است.

وی با بیان فعالیت های صورت گرفته در شهرستان ری در سال های اخیر اظهار داشت: ۲۱۷ کیلومتر انتقال آب با لوله، ۱۷۶ کیلومتر احداث کانال کشاورزی، ۲۶۶هکتار شبکه مدرن دشتی آبیاری، ۱۱۵ کیلومتر احیا و مرمت قنات در شهرستان ری اجرا شده است.

این مسئول با اشاره به اجرای ۱۱ هزار و ۴۴۴ هکتار سامانه های آبیاری تحت فشار در شهرستان ری خاطرنشان کرد: به منظور صرفه جویی و بهبود روش های آبیاری و افزایش بهره وری آب در شهرستان ری توسعه سامانه های نوین این شهرستان در حال توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین آب پایدار، مطمئن و سالم طرح های بیشتری در این شهرستان اجرا خواهد شد.

روشنی با تاکید بر رعایت الزامات وزارت نیرو در توسعه طرح های آب و خاک تاکید کرد: باتوجه به بحران آب در استان باید همواره در توسعه پروژه های آبی با همراهی و همکاری شرکت آب منطقه ای اقدام کرد.

این مسئول بر ضرورت هماهنگی بین سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای به عنوان اصل مهم که باعث پایداری پروژه ها و توسعه منطقی و دوام آن ها خواهد شد، تاکید کرد.

شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم در تولید تخم مرغ استان تهران است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، خاوران، قلعه نو و حسن آباد است.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.