مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آب آشامیدنی باقرشهر کهریزک از طریق احداث خط لوله انتقال تامین می‌شود

بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری، به ضرورت تامین آب آشامیدنی سالم برای باقرشهر و روستاهای اطراف این شهر از طریق احداث خط لوله انتقال تاکید کرد.

امین بابایی روز سه شنبه در جلسه بررسی توافقنامه با شرکت نفت و آبفا، گفت: طبق توافقنامه با شرکت نفت، نحوه پرداخت اعتبارات اجرای پروژه خط لوله انتقال آب به باقرشهر و روستاهای اطراف آن از شرکت نفت به آبفا منطقه ۶ تهران تعیین تکلیف شد.

وی اظهار داشت: به دلیل نشت مواد نفتی از چاه‌های موجود در منطقه باقرشهر و روستاهای اطراف آن متشکل از گلحصار، عظیم آباد، درسون آباد و قمصر طبق مصوبات گذشته مقرر شده بود ۵ حلقه چاه جدید ایجاد شود.

این مسئول ادامه داد: در راستای تحقق این امر طی جلسه ای با توجه به گزارشات ارائه شده از سوی شبکه بهداشت و محیط زیست مشخص شد که به دلیل نشت مواد نفتی در منطقه امکان حفر چاه جدید برای تامین آب شُرب وجود ندارد.

بابایی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم پذیرش شرکت نفت و اصرار بر حفر چاه و رفع آلودگی ها پیشنهاد شد با اهرم قضایی چاه جدید توسط آبفا و شرکت نفت ایجاد شود.

بخشدار کهریزک اضافه کرد: عملیات اجرایی انتقال آب به باقرشهر و روستاهای بخش کهریزک به فاز اجرایی می رسد تا آب آشامیدنی سالم برای مردم این منطقه فراهم شود.

جمعیت باقرشهر طبق آخرین سرشماری حدود ۷۰ هزار نفر به ثبت رسیده است و از شمال به حریم منطقه ۱۹ و ۲۰ شهرداری تهران از جنوب به شهر کهریزک  از جنوب شرقی با جلگه ورامین  از جنوب غربی با بهشت زهرا (س) و حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) همجوار است.

باقرشهر از جمله شهرهای استراتژیک استان تهران است که مراکز مهم صنعتی مانند شرکت پالایش نفت شهید تندگویان، پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت پالایش نفت بهران، شرکت ایرانول، شرکت سایپا پرس، شرکت ایران گاز، شرکت ایران سیلندر،ـ منطقه ۳ عملیات گاز، شرکت انرژی، نیروگاه گازی ری و شهرک صنعتی شهرسنگ را در خود جای داده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.