مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تندیس “آیت الله فیروزآبادی” در شهرری رونمایی شد

تندیس چهره “آیت الله فیروزآبادی امروز سه شنبه با حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران، ری و شمیرانات، مسئولان محلی و مردم در مسجد فیروزآبادی شهرری برسرمزار این عالم عالی مقام رونمایی شد.

آیت الله سید رضا فیروزآبادی، در سال ۱۲۵۱ خورشیدی در فیروزآباد شهرری به دنیا آمد و پس از تحصیلات ابتدایی در مدرسه آصفیه نزدیک مسجد جامع تهران ادامه تحصیل داد.

این عالم بزرگ علاوه بر حضور در عرصه دین، اقامه نماز جماعت و حوزه های علمیه در عرصه اجتماعی و سیاسی نیز فعالیت گسترده ای داشت و در فاصله سالهای ۱۲۹۴ش. تا ۱۳۲۲ش. در دوره‌های سوم، ششم، هفتم و چهاردهم، یعنی برای چهار دوره نماینده مجلس شورای ملی بود.

مرحوم فیروزآبادی همچنین درشکل گیری جبهه ملی دوم و تاسیس جمعیت نهضت آزادی نقش به سزایی داشت و درغائله جمهوری‌خواهی همراه سید حسن مدرس که از رهبران مبارزه با جمهوریت بود، قرار گرفت و هرگز حاضر به ترک رویه خود نشد.

آیت الله فیروز آبادی حقوق دریافتی از مجلس را صرف ساختن بیمارستان بزرگ و مسجد فیروزآبادی در شهرری کرد که به نام خودش مشهور شد.

حاج سید رضای فیروزآبادی، در ۱۴ مرداد ۱۳۴۴ در سن ۹۶ سالگی در تهران درگذشت و در مقبره‌ای که در جنب بیمارستان خویش، برای خود بنا نموده بود، به خاک سپرده شد.

آیت الله فیروزآبادی زندگی خود را وقف خدمات بشر دوستانه کرد.

رییس شورای شهرستان ری و عضو شورای تهران، ری و تجریش در مراسم بزرگداشت آیت الله فیروزآبادی، گفت: این عالم و فقیه برجسته با وقف حقوق دریافتی خود از مجلس شورای ملی به ساخت بیمارستان برای فقرای جنوب تهران زندگی خود را وقف خدمات بشر دوستانه کرد.

حسن خلیل آبادی اظهار داشت: آیت الله فیروز آبادی فارغ از نگاه ایدولوژیک و دینی خود به مردم نگاه انسان دوستانه ای داشت به گونه ای که همیشه دغدغه حل مشکلات مردم و بازکردن گره تهی دستان را داشت.

وی با اشاره به یادگار ارزنده آیت الله فیروزآبادی به مردم جنوب تهران در قالب یک بیمارستان، ابراز کرد: این بیمارستان با تمام تگناهای از لحاظ خدمات پزشکی و قدیمی بودن ساختمانش دارد در این شرایط سخت شیوع کرونا به داد مردم جنوب تهران رسیده است.

خلیل آبادی ادامه داد: شخصیت وارسته و بزرگ آیت الله فیروزآبادی می تواند الگوی خوبی برای جوانان باشد که با وقف عمر و زندگی خود برای مردم برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی و شهر تهران و ری ماندگار شد.

آثار خیر آیت الله فیروزآبادی هنوز هم در جنوب تهران ملموس است

عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در ادامه این برنامه با اشاره به سرمایه اجتماعی عنی کارهای خیر آیت الله فیروزآبادی در جنوب تهران، گفت: هنوز هم پس از گذشت ۵۵ سال از درگذشت این عالم ربانی و عالی مقام آثار خیر کارهای این مرحوم در جنوب تهران ملموس و قابل مشاهده است.

محمد جواد حق شناس ادامه داد: اندیشه بلند و همت بی نظیر آیت الله فیروزآبادی در کمک به مردم و نیازمندان جامعه به گونه ای بوده که هنوز هم بسیاری از مردم جنوب تهران این عالم وارسته و ربانی را به خوبی می شناسند و آثار خیر کارهای این فرد را در زندگی خود لمس می کنند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله فیروزآبادی حقوق دریافتی از مجلس را صرف ساختن بیمارستان بزرگ و مسجد فیروزآبادی در شهرری کرد، افزود: این عالم والا مقام از میراث خانوادگی و دسترنج خود برای رفاه و رفع نیاز مردم فقر استفاده کرد.

حق شناس یادآور شد: بیمارستان فیروزآبادی امروز پس از ۵۵ سال از زمان وفات آیت الله فیروزآبادی همچنان در روزهای سخت اپیدمی ویروس کرونا در خدمت سلامت و بهبود مردم جنوب تهران است.

گفتنی است: تندیس آیت الله فیروزآبادی با تکنولوژی پرینت سه بعدی و در ارتفاع ۶۰ سانتی متر ساخته شده است، تمام مراحل ایده پردازی و پرداخت این مجسمه با دست انجام شده و جنس آن نیز از رزین می باشد، تمام جنبه های زیبایی شناسی بصری این اثر ماندگار با رعایت اصل وفاداری به عکس اصلی لحاظ شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.