مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مچ گیری از دولا پهنا حساب کردن محصولات در فروشگاه رفاه/ فروشگاه های زنجیره ای در باقرشهر هم گرانفروشی می کنند

فروشگاه رفاه شهرری و ویوان باقرشهر دو فروشگاهی هستند که در هفته اخیر مواردی از گرانفروشی در آنها مشاهده شده است

در دورانی که تورم فزاینده ای اقتصاد کشور را در برگرفته است و خانواده ها در تأمین اقلام ضروری زندگی نیز با چالش های جدی رو به رو هستند، برخی فروشگاه های زنجیره ای و مراکز فروش کالا نیز با شگردهای متقلبانه خود بر آشفتگی بازار کنونی دامن می زنند؛ مجموعه هایی نظیر فروشگاه رفاه که از قرار معلوم در این زمینه پیشتازی می کند.

اخیراً چند ویدئو از کم و کیف فروش محصولات غذایی در فروشگاه رفاه شعبه شهر ری و در خلال گشت بازرسی اتاق اصناف شهرستان ری توسط سید هادی کسایی زاده (خبرنگار و فعال رسانه ای) در فضای مجازی منتشر شده است که مستند به محتوای این فیلم ها، مسئولان فروشگاه زنجیره ای رفاه برای کسب سود بیشتر اقدام به اجرای برخی شگردهای نادرست در فرایند فروش محصولات خود می کنند؛ مجموعه اقداماتی که حاصلش ضرر و زیان مشتریان و سود چند برابری این مراکز فروش است.

از جمله تخلف هایی که در فروشگاه زنجیره ای رفاه رخ می دهد می توان به حذف برچسب قیمت های مصوب از روی محصولات پرفروش و نیاز روزانه خانواره اشاره کرد؛ اقدامی که در مورد محصولاتی نظیر پنیر، ماست و شیر انجام می شود و امکان اطلاع مشتری از آخرین و قیمت مصوب محصول را از بین می برد.

تخلف دیگری که بررسی های انجام شده آن را اثبات می کند، چسباندن برچسب های قیمت جدید بر روی برخی محصولات نظیر روغن زیتون است که با قیمت اصلی درج شده روی محصول تفاوت دارد و از آن بیشتر است.

همچنین سفارش تولید محصولاتی با ورزن کمتر ولی قیمت بیشتر از کارخانه را از دیگر تخلف هایی می توان دانست که بررسی ها نشان می دهد در فروشگاه های رفاه رایج است و مشتریان بدون توجه به وزن کمتر محصولات خریداری شده نظیر ماکارونی قیمت بیشتری را برای خرید می پردازند.

این شگردهای متقلبانه و نادرست در حالی از سوی برخی فروشگاه ها و مراکز خرید مثل فروشگاه زنجیره ای رفاه در جریان است که می دانیم، تورم رخ داده در کشور قدرت خرید بسیاری از خانواده های ایرانی را کاهش داده و با وجود چنین شرایطی، اینگونه رفتارها فشار مضاعفی را به لحاظ مالی بر آنها تحمیل خواهد کرد.

واقعیتی که نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد و شایسته است که نهادهای نظارتی و مسئول در حوزه اصناف و فروش محصولات در این رابطه بررسی های لازم و موثرتری را به عمل آورند.
گرانفروشی بی کلک فروشگاه ویوان شعبه باقرشهر
تصویری دیگر ازیکی از شهروندان باقرشهری به دست ما رسیده است که فروشگاه وی وان باقرشهر به صورت واضح و بدون هیچ شگردی قیمت روغن را بالاتر از قیمت مصوب روی آن فاکتور کرده است و به گفته ی این شهروند بسیاری از اجناس این فروشگاه نیز همینطور بوده است .

https://www.instagram.com/p/CC6UcvphjpY/?utm_source=ig_web_copy_link

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.