مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازدید معاون سیاسی استاندار تهران از موزه مشاهیر شهرری

معاون سیاسی استاندار تهران عنوان کرد؛مشاهیر و مفاخر ری بهترین الگو برای نسل امروز هستند

معاون سیاسی استاندار تهران گفت: در دیار ری با توجه به سبقه تاریخی و مذهبی و همچنین خصوصیت و شاخص های فراوان، مشاهیر و بزرگان نامداری حضور داشته اند که الگوی خوبی برای نسل امروز هستند.

شکراله حسن بیگی معاون سیاسی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در بازدید از موزه مشاهیر ری گفت: راه اندازی چنین موزه فاخری در کمتر شهری دیده میشود و برای کارهای هنری و فرهنگی از این قبیل نمیتوان ارزش گذاری کرد.
حسن بیگی افزود: در دیار ری با توجه به سبقه تاریخی و مذهبی و همچنین خصوصیت و شاخص های فراوان، مشاهیر و بزرگان نامداری حضور داشته اند که الگوی خوبی برای نسل امروز هستند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران تصریح کرد: نسل امروز عمده اطلاعات خود را از فضای اینترنت جمع آوری می کند که در این راستا میتوان با استفاده از طرفیت های فضای مجازی و راه اندازی یک سایت جامع، مشاهیر و بزرگان ری را به جوانان معرفی کرد.
وی گفت: فضای موجود موزه مشاهیر بدلیل تعداد کثیر مفاخر پاسخگوی بستر معرفی بزرگان ری نیست و بایستی با مشارکت های مردمی مجموعه ای در شان معرفی مشاهیر ری احداث شود تا کاری ماندگار صورت گیرد.

متن یاداشت شکراله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در دفتر یادبود موزه مشاهیر و مفاخر معاصر ری

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«فرهنگ» میراث ماندگار و مباهات انگیز هر ملتی است که از نیاکان و پیشینیان بر گرفته شده و با تغییراتی به نسل‌های بعد انتقال می یابد.
فرهنگها و تمدنها مانند انسان، سه مرحله تکاملی دارند: زاده می‌شوند، کودکی و نوجوانی دارند، کمال می‌یابند و به پیری رسیده و بالاخره از میان می‌روند و نقش «موزه ها» ممانعت از مرگ و محو همین ریشه ها و اصالت هاست.
امروز، استقرار موزه ای در قدیمی ترین شهر ایران عزیزمان یعنی شهرری، با هدف حفظ و تکریم مواریث سترگ فرهنگی – تاریخی و تبیین ارزشهای ملی دیاری که ذریه اهلبیت عصمت و طهارت(س) حضرت عبدالعظیم حسنی را در آغوش گرفته ، گامی بلند در مسیر تمدن سازی اسلامی است.
هرچند شرح حال و آثار مفاخر آئینی و مشاهیر علمی و فرهنگی ری، که الحق والانصاف ردپای روشنی از خود به جای گذاشته اند، از سینه کتابها و روایت های مکتوب شنیدنی تر است، اما خاطرمان باشد که فردا، نسل های جدید پرسش های بسیاری درباره گذشته سرزمینی خود از ما خواهند داشت و همه ما بی کم و کاست می بایست پاسخگو باشیم ؛ در پایان به همشهری عزیزم جناب آقای اسمعیل شاه محمدی بابت این حجم تلاش دلسوزانه ؛ ذوق وافر و همت بلند تبریک عرض می کنم و به وجود ارزشمند ایشان می بالیم .

شکراله حسن بیگی
معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جهان امروز ، دسترسی همگانی به آثار، اشیاء و مجموعه‌های تمدنی، فرهنگی و تاریخی را در «موزه ها» امکانپذیر ساخته است.
جفای بزرگ به موزه و موزه داری این است که کارکرد وسیع اجتماعی آن را نبینیم و خدمت به رشد، پیشرفت و تمدن انسانی را در این مرکز زنده اجتماعی انکار کنیم …
دنیای مدرن ما علیرغم سرعت و شتاب در همه بخش ها و حوزه ها، از نقش اجتماعی موزه‌ها غافل نیست. کارکرد کمک آموزشی، جهانی بودن دامنه فعالیت و حتی تاثیر سیاسی موزه ها به عنوان مراکزی اجتماعی و فعال که نگهداری، حفظ، نمایش و تفسیر گنجینه‌های جوامع بشری را بر عهده دارند، از حقیقت «زنده بودن» معنویت در حیات آدمیان در طول سده ها و هزاره ها رازگشایی می کند.
گردآمدن آثار فرهنگی و تمدنی شهرری – به تعبیر مقام معظم رهبری «قبله تهران» – در موزه، برای شهروند امروز می تواند حامل این پیام باشد که پیشینه و دیروز پربار خود را دریابد و در حفظ هویت ملی و دینی با توان و ظرفیتی بیش از گذشته، گام علمی و عملی بردارد.
اینجانب در مقام میزبان و خدمتگزار، این رویداد مبارک را به فال نیک گرفته و برای برادر عزیز و دلسوزم جناب آقای حاج اسمعیل شاه محمدی که زحمات فراوانی برای این موزه تازه تاسیس ری کشیده اند ؛ آرزوی موفقیت می کنم.

حسین توکلی کجانی
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه