مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازدید معاون سیاسی استاندار تهران از موزه مشاهیر شهرری

معاون سیاسی استاندار تهران عنوان کرد؛مشاهیر و مفاخر ری بهترین الگو برای نسل امروز هستند

معاون سیاسی استاندار تهران گفت: در دیار ری با توجه به سبقه تاریخی و مذهبی و همچنین خصوصیت و شاخص های فراوان، مشاهیر و بزرگان نامداری حضور داشته اند که الگوی خوبی برای نسل امروز هستند.

شکراله حسن بیگی معاون سیاسی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در بازدید از موزه مشاهیر ری گفت: راه اندازی چنین موزه فاخری در کمتر شهری دیده میشود و برای کارهای هنری و فرهنگی از این قبیل نمیتوان ارزش گذاری کرد.
حسن بیگی افزود: در دیار ری با توجه به سبقه تاریخی و مذهبی و همچنین خصوصیت و شاخص های فراوان، مشاهیر و بزرگان نامداری حضور داشته اند که الگوی خوبی برای نسل امروز هستند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران تصریح کرد: نسل امروز عمده اطلاعات خود را از فضای اینترنت جمع آوری می کند که در این راستا میتوان با استفاده از طرفیت های فضای مجازی و راه اندازی یک سایت جامع، مشاهیر و بزرگان ری را به جوانان معرفی کرد.
وی گفت: فضای موجود موزه مشاهیر بدلیل تعداد کثیر مفاخر پاسخگوی بستر معرفی بزرگان ری نیست و بایستی با مشارکت های مردمی مجموعه ای در شان معرفی مشاهیر ری احداث شود تا کاری ماندگار صورت گیرد.

متن یاداشت شکراله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در دفتر یادبود موزه مشاهیر و مفاخر معاصر ری

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«فرهنگ» میراث ماندگار و مباهات انگیز هر ملتی است که از نیاکان و پیشینیان بر گرفته شده و با تغییراتی به نسل‌های بعد انتقال می یابد.
فرهنگها و تمدنها مانند انسان، سه مرحله تکاملی دارند: زاده می‌شوند، کودکی و نوجوانی دارند، کمال می‌یابند و به پیری رسیده و بالاخره از میان می‌روند و نقش «موزه ها» ممانعت از مرگ و محو همین ریشه ها و اصالت هاست.
امروز، استقرار موزه ای در قدیمی ترین شهر ایران عزیزمان یعنی شهرری، با هدف حفظ و تکریم مواریث سترگ فرهنگی – تاریخی و تبیین ارزشهای ملی دیاری که ذریه اهلبیت عصمت و طهارت(س) حضرت عبدالعظیم حسنی را در آغوش گرفته ، گامی بلند در مسیر تمدن سازی اسلامی است.
هرچند شرح حال و آثار مفاخر آئینی و مشاهیر علمی و فرهنگی ری، که الحق والانصاف ردپای روشنی از خود به جای گذاشته اند، از سینه کتابها و روایت های مکتوب شنیدنی تر است، اما خاطرمان باشد که فردا، نسل های جدید پرسش های بسیاری درباره گذشته سرزمینی خود از ما خواهند داشت و همه ما بی کم و کاست می بایست پاسخگو باشیم ؛ در پایان به همشهری عزیزم جناب آقای اسمعیل شاه محمدی بابت این حجم تلاش دلسوزانه ؛ ذوق وافر و همت بلند تبریک عرض می کنم و به وجود ارزشمند ایشان می بالیم .

شکراله حسن بیگی
معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جهان امروز ، دسترسی همگانی به آثار، اشیاء و مجموعه‌های تمدنی، فرهنگی و تاریخی را در «موزه ها» امکانپذیر ساخته است.
جفای بزرگ به موزه و موزه داری این است که کارکرد وسیع اجتماعی آن را نبینیم و خدمت به رشد، پیشرفت و تمدن انسانی را در این مرکز زنده اجتماعی انکار کنیم …
دنیای مدرن ما علیرغم سرعت و شتاب در همه بخش ها و حوزه ها، از نقش اجتماعی موزه‌ها غافل نیست. کارکرد کمک آموزشی، جهانی بودن دامنه فعالیت و حتی تاثیر سیاسی موزه ها به عنوان مراکزی اجتماعی و فعال که نگهداری، حفظ، نمایش و تفسیر گنجینه‌های جوامع بشری را بر عهده دارند، از حقیقت «زنده بودن» معنویت در حیات آدمیان در طول سده ها و هزاره ها رازگشایی می کند.
گردآمدن آثار فرهنگی و تمدنی شهرری – به تعبیر مقام معظم رهبری «قبله تهران» – در موزه، برای شهروند امروز می تواند حامل این پیام باشد که پیشینه و دیروز پربار خود را دریابد و در حفظ هویت ملی و دینی با توان و ظرفیتی بیش از گذشته، گام علمی و عملی بردارد.
اینجانب در مقام میزبان و خدمتگزار، این رویداد مبارک را به فال نیک گرفته و برای برادر عزیز و دلسوزم جناب آقای حاج اسمعیل شاه محمدی که زحمات فراوانی برای این موزه تازه تاسیس ری کشیده اند ؛ آرزوی موفقیت می کنم.

حسین توکلی کجانی
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.