مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تیم‌های واکنش سریع بهداشتی در آسایشگاه سالمندان کهریزک مستقر شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: تیم‌های واکنش سریع بهداشتی شامل کارشناسان بهداشت عمومی، محیط و بحران همزمان با شیوع موج دوم کرونا ویروس از روز گذشته در آسایشگاه سالمندان کهریزک مستقر شدند.

علیرضا صدرایی روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: همچنیین پزشکان متخصص عفونی وزارت بهداشت نیز به صورت دقیق کار نظارت بر روند اجرای موارد بهداشتی در آسایشگاه خیریه کهریزک را نظارت می کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت مددجویان و کارکنان آسایشگاه خیریه کهریزک طبیعی و خوب است، افزود: آمار مرگ و میرهای و شیوع ویروس کرونا در این آسایشگاه مانند سایر نقاط کشور است و هیچگونه اتفاق جدیدی رخ نداده است.

صدرایی اضافه کرد: تست کرونای تعداد کمی از کارکنان و مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک طی روزهای گذشته مثبت بود که به سرعت عملیات جداسازی و قرنطینه انجام شد و هم اکنون نیز افراد آلوده دوره درمان خود را سپری می کنند.

وضعیت شهرستان ری از لحاظ شیوع ویروس کرونا در حالت هشدار قرار دارد

مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری در ادامه در خصوص میزان شیوع ویروس کرونا در شهرستان ری، ابراز کرد: وضعیت شهرستان ری مانند سایر نقاط کلان شهر تهران از لحاظ شیوع ویروس کرونا در حالت هشدار قرار دارد که اگر مردم کمی رعایت نکنند وضعیت به قرمز تبدیل خواهد شد.

صدرایی ادامه داد: محلات دولت آباد، دیلمان در شهرری و بخش های حسن آباد فشافویه و شهر قیامدشت در بخش خاوران از لحاظ آمار مبتلایان کوید ۱۹ در وضعیت بالایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و شستشو مداوم دست ها بهترین راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است، تاکید کرد: مردم باید با جدیت بیشتری دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و از هرگونه اجتماع و دورهمی حتما باید خودداری نمایند.

از هفت هزار معتاد متجاهر در شهرستان ری تست کرونا گرفته شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در ادامه با بیان اینکه معتادان متجاهر جزو افراد آسیب پذیر در مقابل ویروس منحوس کرونا می باشند، ابراز کرد: از هفت هزار معتاد متجاهر در سطح شهرستان ری تست رایگان کرونا گرفته شده است و افراد آلوده به مراکز نگهداری و قرنطینه معرفی شده اند.

صدرایی یادآرو شد: معتادان متجاهر و کارتن خواب ها جزو اقشار آسیب پذیر در مقابل ویروس کرونا هستند که شبکه بهداشت شهرستان ری توجه ویژه ای به آنان دارد.

۱۴ تالار پذیرایی در شهرستان ری پلمپ شده اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه تعداد بازرسی ها از اصناف پرخطر در جنوب تهران شدت یافته است، تصریح کرد: ۱۴ تالار پذیرایی به دلیل فعالیت غیرمجاز و برگزاری مراسمات جشن و عزا در شهرستان ری پس از دریافت اخطاریه های لازم پلمپ شدند.

صدرایی ادامه داد: بازرسان شبکه بهداشت شهرستان ری برای حفظ سلامتی مردم به صورت ادواری و موردی فعالیت تمامی تالارهای پذیراییف باشگاه های ورزشی، مراکز آموزش و واحدهای صنفی را زیر نظر دارند.

وی با اشاره به تشکیل ۱۱۶ پرونده تخلف صنفی در موج دوم شیوع کرونا، افزود: تمامی این موارد برای اجرای صحیح قانون به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده و ۳۷ پرونده نیز برای ادامه انجام روال قانونی به دادسرا ارجاع داده شده است.

صدرایی اضافه کرد: بازرسان شبکه بهداشت شهرستان ری طی یک ماه گذشته و پس از شیوع موج دوم ویروس کرونا ۳۲۵ اخطاریه برای واحدهای تولیدی و کارگاه های متخلف صادر کرده اند و سه مورد نیز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی پلمپ شده اند.

هفت هزار مسافر فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) غربالگری کرونا شده اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه کنترل مسافران فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به عنوان دروازه ورود مسافران به کشور توسط کارشناسان این اداره انجام می شود، گفت: همزمان با شیوع موج دوم کرونا نظارت بر مسافران افزایش یافته، از زمان شیوع موج دوم کرونا در حدود هفت هزار نمونه گیری و غربالگری کرونا از مسافران انجام شده است.

صدرایی ادامه داد: ۲۳۶ هزار مسافر از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) از لحاظ دمای بدن و علایم کرونا کنترل شده اند و برای ۴۹ هزار نفر هم گواهی سلامت خروج از کشور صادر شده است.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه