مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

میراث فرهنگی ری باید به یکی از مقاصد گردشگری تهران تبدیل شود

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به تاریخ، تمدن، فرهنگ و بقاع متبرک موجود در شهرستان ری، گفت: میراث فرهنگی ری باید به یکی از مقاصد گردشگری تهران تبدیل شود.

محمدجواد حق‌شناس عصر دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای ۳۰ تیر در بقعه ابن بابویه شهرری اظهار داشت: شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی مدفون در آرامستان های شهرری از جمله ابن باویه، امامزاده عبدالله(ع) و حرم عبدالعظیم(ع) هر کدام بخشی از تاریخ معاصر ایران اسلامی هستند که باید به یکی از مقاصد گردشگردی تاریخی، میراثی و ملی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه شهرری به لحاظ تاریخ، تمدن و میراث فرهنگی جزو قلعه های پر افتخار ایران و جهان محسوب می شود، افزود: فقط پهنه یک و یا ۲ هکتاری ابن بابویه به اندازه ده‌ها کشور کوچک و بزرگ جهان که امروز ادعای فرهنگ و تمدن می کنند میراث تاریخی دارد.

حق شناس اضافه کرد: تمامی سوابق تاریخی کشورهای مانند امارات متحده، قطر، بحرین و کویت به اندازه آرامستان ابن بابویه شهرری نیست ولی این کشورهای امروز مقصد گردشگری بسیاری از توریست های می باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید قدر سرمایه های تاریخی و فرهنگی شهرمان را بدانیم، عنوان کرد: امروز بسیاری از سنگ های تاریخی که در آرمستان های جنوب تهران زیرپای مردم قرار گرفته است زینت بخش بسیاری از موزه های بزرگ کشورهای اروپایی می باشد که مردم برای دیدن آنها باید پوند، دلار و یورو بپردازند.

حق شناس با پیشنهاد این موضوع که روی سنگ های قدیمی با قدمت ۸۰ و ۹۰ سال آرمستان ابن بابویه شیشه های محافظ نصب شود، ابراز کرد: امروز بیش از گذشته باید مراقب میراث فرهنگی و تاریخی کشورمان باشیم.

حق شناس در خصوص همسطح سازی و بهسازی آرمستان ابن بابویه شهرری نیز گفت: خوشبختانه اداره اوقاف و امور خیریه با دقت و وسواس خاصی این کار را انجام می دهد و به زودی شاهد فضای مناسبی در این بقعه متبرک در جنوب تهران خواهیم بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت جایگاه شهدای ۳۰ تیر ماه سال ۱۳۳۱ اشاره کرد و افزود: این روز جزو قلعه های تاریخی کشور محسوب می شود که در آن مردم توانستند با حضور به موقع در صحنه بر علیه استبداد، استعمار، جهل و خرافه قیام کنند.

حق شناس یادآور شد: روز ۳۰ تیرماه سال ۱۳۳۱ مردم ایران بر علیه استبداد محمدرضا پهلوی ایستاند و از دولت ملی حمایت کردند.

مراسم بزرگداشت شهدای ۳۰ تیر عصر امروز دوشنبه با حضور جمعی از خانواده های شهدا و اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش از جمله حسن خلیل آبادی، محمد جواد حق شناس و جمعی از مسئولان شهرستانی در بقعه ابن بابویه شهرری برگزار شد.

گفتی است: ۲۵ تن از شهدای حادثه تاریخی ۳۰ تیرماه سال ۱۳۳۱ در آرامستان ابن بابویه شهرری دفن می باشند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه