مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شورای شهر تهران بودجه مناسب برای بازپیرایی آرمستان‌های ری تصویب کند

رییس شورای اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه افراد مدفون در آرمستان‌های ری بخشی از هویت و تاریخ معاصر کشور محسوب می شوند، گفت: شورای شهر باید بودجه مناسب برای نگهداری و بازپیرایی آرمستان‌های شهرری مصوب کند.

حسن خلیل آبادی عصر دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای ۳۰ تیر در بقعه ابن بابویه شهرری اظهار داشت: حفظ و نگهداری از بقاع متبرک شهرری که هر کدام به عنوان بخشی از تاریخ کشور هستند وظیفه تک تک مسئولان است که باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر تهران، ری و تجریش طی سال های گذشته بودجه ای را برای کمک به اداره اوقاف برای بهسازی آرامستان های تهران تصویب کرده است، افزود: براساس گفته های مسئولان اوقاف این بودجه به دلایل نامعلومی پرداخت نشده است که باید این موضوع پیگیری شود.

خلیل آبادی یادآور شد: مرمت و بازسازی بقاع متبرک و آرمستان های جنوب تهران بخاطر توجه و علاقه مردم به این نقاط مقدس از جمله امامزاده عبدالله(ع)، بقعه شیخ صدوق(آرامستان ابن بابویه)، حرم عبدالعظیم(ع) و امامزاده ابوالحسن(ع) باید مورد توجه تمامی مسئولان شهر تهران باشد.

وی با بیان اینکه شهرری مانند اوراق کتاب تاریخ ایران است که هر کدام از صفحاتش بخشی از هویت تاریخ  کشور را نشان می دهد، ابراز کرد: نگهداری از این میراث پرافتخار کشور نیازمند همت و تلاش تمامی مسئولان و دستگاه های متولی است.

خلیل آبادی در خصوص وضعیت نابسامان محل دفن شهدای حادثه ۳۰ تیر سال ۱۳۳۱ نیز گفت: کار مرمت، بازسازی و همسطح سازی آرامستان ابن بابویه در حال انجام است و به زودی شاهد بازپیرایی قبور این شهدا خواهیم بود.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود به حادثه ۳۰ تیر سال ۱۳۳۱ اشاره کرد و گفت: امروز اهمیت شهدای ۳۰ تیر برکسی پوشیده نیست، مردم در این روز تاریخی با یکپارچگی خاصی آمدند و در مقابل زیاده خواهی شاه ایستادگی کردند و یک روز تاریخ ساز را رقم زدند.

خلیل آبادی ادامه داد: پافشاری مردم باعث شد محمدرضا بار دیگر دولت مردمی دکتر مصدق و نهضت آزادی را به کارش برگرداند ولی متاسفانه در ادامه دستگاه استبداد و استعمار با نفوذ در میان مردم نقشه جدایی و انشقاق این نهضت را فراهم کردند.

وی یادآور شد: حادثه های مانند ۳۰ تیر باید چراغ راه و تجربه ما در حوادث این دوره باشد تا شاهد رشد و پیشرفت ایران اسلامی باشیم.

مراسم بزرگداشت شهدای ۳۰ تیر عصر امروز دوشنبه با حضور جمعی از خانواده های شهدا و اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش از جمله حسن خلیل آبادی، محمد جواد حق شناس و جمعی از مسئولان شهرستانی در بقعه ابن بابویه شهرری برگزار شد.

گفتی است: ۲۵ تن از شهدای حادثه تاریخی ۳۰ تیرماه سال ۱۳۳۱ در آرامستان ابن بابویه شهرری دفن می باشند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.