مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

احتمال قطع برق در شهرستان ری

مدیر منطقه برق شهرستان ری با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق در سیستم‌های سرمایشی منازل، ادارات و مراکز تجاری، گفت: احتمال قطع برق در روزهای گرم سال وجود دارد.

داود رحیمی  ، اظهار داشت: شهروندان جنوب تهران اگر رعایت الگوی مصرف برق در ساعات پیک مصرف رعایت نکنند در صورت افزایش مصرف احتمال قطعی برق در روزهای گرم مرداد ماه وجود دارد.

وی با بیان اینکه ساعات اوج مصرف برق از ساعت ۱۳ تا ۱۷ است، افزود: سرویس فصلی کولرهای آبی،  جانمایی  بدنه کولرها در سایه، عایق بندی کانال کولرها، تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی عدد۲۴، استفاده از دور کند کولرهای آبی در ساعات اوج مصرف و عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف از جمله مواردی هستند که شهروندان باید در این ایام رعایت نمایند.

رحیمی اضافه کرد: شهروندان باید استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند لباسشویی، اتو، جاروبرقی و سایر دستگاه های پرمصرف خانگی را به ساعات بعد و یا قبل از زمان های اوج مصرف موکول کنند.

مدیر منطقه برق شهرستان ری در ادامه با اشاره به بخشنامه هیئت دولت در خصوص الــزام به تأمین حداقل ۲۰ درصد از برق مورد نیاز مؤسســات وشــرکتهای دولتی، دستگاه ههای اجرایــی و نهادهای عمومــی از انرژیهای تجدید پذیر، ابراز کرد: کلیه ادارات و دستگاههای اجرایی مناطقی که دارای دمای هوای بالاتر از ۴۵ درجه سانتیگراد هستند مکلف به استفاده از مولدهای اضطراری در ماه های تیر و مرداد و مابین ساعات ۱۳ تا ۱۷ هستند.

رحیمی ادامه داد: همچنین تمامی ادارات سطح کشور باید مصرف برق را به گونه ای مدیریت نمایند که در فصل تابستان ، نسبت به دوره مشابه سال قبل، حداقل ۱۰درصد مصرف انرژی آنها کاهش یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان ری ۲۹۹ هزار مشترک برق در شهرهای ری، کهریزک، حسن آباد و خاوران وجود دارد، بیان داشت: این میزان مشترک شامل ۲۱۶ هزار بخش خانگی، ۲۰ هزار و ۲۸۰ عمومی، یک هزار و ۲۰۳ کشاورزی، هشت هزار و ۸۵۵ صنعتی، ۵۰ هزار و ۸۵۵ مشترک تجاری و سه هزار و ۱۱۶ کنتور روشنایی معابر عمومی است.

رحیمی با بیان اینکه ۷۰ درصد مشترکان برق این شهرستان خانگی هستند، اظهار کرد: مصرف بی رویه مشترکان خانگی باعث قطع برق صنایع تولیدی و کارخانه ها می شود که این امر موجب ضرر و زیان اقتصادی به واحدها تولیدی می شود.

وی در پایان یادآور شد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکلی از جمله باز بودن درب پست های زمینی و هوایی، برق گرفتگی و هر گونه تخلف می توانند با شماره ۳۵۱۲ تماس بگیرند و گزارش های خود را به اداره برق منطقه شهرری اعلام نمایند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.