مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پلمب ۱۴ تالار و ۳ کارگاه در شهرری

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: در یک ماه گذشته ۱۴ تالار پذیرایی و ۳ کارگاه پس از دریافت اخطاریه پلمب شدند.

علیرضا صدرایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  با بیان اینکه در موج دوم کرونا قرار داریم، اظهار کرد: تهران و ری از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت هشدار و در آستانه قرمز هستند و از این جهت میزان محدودیت‌ها افزایش یافته است.

وی در رابطه با فعالیت پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) که بر عهده شهرستان ری است، افزود: ورود و خروج مسافران در فرودگاه به شدت کنترل می‌شود و در این راستا تاکنون بیش از ۷ هزار نمونه گیری غربالگری انجام داده‌ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با اشاره به اینکه تمام مسافران خروجی فرم سلامت پر می‌کنند، گفت: بیش از ۲۳۶ هزار مسافر در مبادی ورودی کنترل شده و بیش از ۴۹ هزار گواهی سلامت برای مسافران خروجی صادر شده است.

صدرایی با بیان اینکه در موج دوم کرونا بازرسی از مکان‌هایی که تجمع زیادی دارند ادامه دارد، تصریح کرد: در یک ماه گذشته ۱۴ تالار پذیرایی که اقدام به برگزاری مراسم کرده بودند مجبور شدیم پلمب کنیم و پرونده‌های آن‌ها برای مراجع قضایی ارسال شد.

وی اضافه کرد: در طی این بازرسی‌ها از اماکن مختلف مانند باشگاه‌ها، مراکز آموزشی و انواع واحدهای صنفی در یک ماه گذشته حدود ۱۱۶ پرونده تشکیل و برای تعزیرات ارسال شده و ۳۷ پرونده تخلف نیز برای دادسرا ارسال شده است همچنین در این مدت ۳۲۵ مورد اخطاریه برای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در رابطه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده که همراه با نکات آموزشی بوده است و در ۳ مورد نیز پس از اخطارهای مکرر اقدام به پلمب کردیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری بیان کرد: رعایت دستورالعمل‌ها به ۴۲ درصد رسیده بود، که این بازرسی‌ها و محدودیت‌ها باعث شد اکنون میزان رعایت به ۶۸ درصد افزایش یابد و انتظار داریم این عدد بیشتر شود که اگر به ۷۰ درصد برسد می‌توانیم موج را کنترل کنیم.

صدرایی در رابطه با تهیه ماسک در سطح شهرستان گفت: از ستاد دانشگاه حدود ۸ هزار عدد ماسک جراحی داده‌اند که پاسخگوی نیاز ما نیست و از محل اعتبارات خودمان از شرکت‌های تولیدی ماسک تهیه می‌کنیم که هم اکنون از لحاظ کمیت کمبود نداریم و در بحث کیفیت نیز باید با هماهنگی اداره صمت نظارت بیشتری بر کارگاه‌های تولیدی ماسک صورت بگیرد تا از نظر بهداشتی استانداردهای لازم برای حفاظت را داشته باشند.

وی با بیان اینکه وضعیت آسایشگاه کهریزک تحت نظارت است، اذعان کرد: میزان ابتلا به کرونا در میان مددجوها افزایش نداشته و مانند روال قبل است اما طی روزهای اخیر ابتلای تعدادی از پرسنل افزایش پیدا کرده است که در قرنطینه به سر می‌برند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: در مرحله اول غربالگری سامانه سلامت حدود ۹۶ درصد از مردم شهرستان پایش شدند و در مرحله دوم نیز غربالگری برای حدود ۸۰ درصد شهروندان انجام شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه