مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار: شهرستان ری پیشران صنعت و اقتصاد استان تهران شده‌است

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به وجود شهرک‌های صنعتی مختلف و احداث شهر فرودگاهی و منطقه ویژه اقتصادی توسط دولت در ری گفت: این شهرستان پیشران صنعت، تولید و اقتصاد استان تهران شده‌است.

حسین توکلی کجانی اظهار داشت: شهرستان ری با وجود انواع شهرک های صنعتی مانند شهرک شمس آباد، خاوران، شهرک انرژی و سایر لکه ها و نقاط صنعتی به یکی از مراکز عمده تولید استان تهران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید طی هفت سال گذشته سیاست های خوبی برای توسعه صنعتی جنوب تهران اجرا کرده است، اضافه کرد: ایجاد شهرک صنعتی پوشاک، شهر فرودگاهی و منطقه ویژه اقتصادی از مهمترین برنامه های دولت درشهرستان ری بوده که باعث استقبال سرمایه گذاران شده است.

توکلی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی و شهر فرودگاهی با توجه به جانمایی در کنار فرودگاه بین الملی امام خمینی(ره) به عنوان دروازه ورودی کشور و کلان شهر تهران به عنوان بزرگترین بازار مصرفی کشور پتانسیل خوبی در حوزه جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه ایجاد شهر فرودگاهی در قالب منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی در بخشی از اراضی فرودگاه امام خمینی (ره) جهت ارائه خدمات بانکی، بیمه ‌ای و سایر خدمات از قبیل گردشگری، پزشکی، رفاهی و مشابه آن در دستور کار دولت قرار دارد، افزود: منطقه آزاد تجاری یکهزار و ۵۰۰ هکتار و منطقه ویژه اقتصادی ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارند.

توکلی در ادامه یکی از اولویت های اصلی دولت در شهرستان ری را رفع موانع تولید و مشکلات صاحبان صنایع برشمرد و یاد آور شد: دستگاه های اجرایی شهرستان ری طی سال های گذشته در قالب ستاد رفع موانع تولید بسیاری از مشکلات تولید کنندگان را در موضوعات وام بانکی، سرمایه در گردش، آب، برق، گاز و سایر موارد را تا حد امکان رفع کرده اند.

این مسئول خاطر نشان کرد: هم اکنون فرمانداری شهرستان ری از طریق وزارت نیرو به دنبال تخصیص بیشتر آب از سد ماملو به بخش های جنوب شهرستان ری به ویژه شهر حسن آباد و شهرک صنعتی شمس آباد است.

توکلی یادآور شد: امسال با توافقاتی که فرمانداری با شرکت توزیع برق استان تهران داشته است شاهد کاهش قطع برق و نوسانات آن در شهرک های صنعتی هستیم.

وی تاکیدکرد: مجموعه اقدامات دولت طی چند سال گذشته در شهرستان ری باعث شده است امروز شاهد افزایش رغبت سرمایه گذارن بخش خصوصی در این شهرستان باشیم.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به واسطه وجود انواع شهرک های صنعتی به عنوان قطب صنعت در پهنه جنوبی استان تهران می باشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه