مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

رشد ۳۵۰ درصدی احداث گلخانه در شهرستان ری

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هفت هکتار گلخانه در این شهرستان احداث شده است، گفت: احداث گلخانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود سه ونیم برابر افزایش یافته است.

جبرییل برادری اظهار داشت: احداث گلخانه در مدت مشابهه سال های گذشته در حدود ۲ هکتار بود ولی امسال با اجرای سیاست های اصولی و ترغیب بخش خصوصی به کشت گلخانه ای شاهد افزایش بیش از سه برابری در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه احداث هر متر مربع گلخانه در حدود سه میلیون ریال هزینه نیاز دارد، افزود: احداث گلخانه های شهرستان ری طی سال جاری به طور کامل با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.

برادری ادامه داد: بازدهی بالا، وجود زیرساخت های مناسب از جمله جاده، آب، برق و گاز، اقلیم مناسب، داشتن دانش بومی و نزدیکی بازار مصرف تهران از مهمترین دلایل مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث گلخانه است.

وی با اشاره به اینکه احداث هر هکتار گلخانه موجب اشتغال هشت نفر به صورت مستقیم می شود، خاطر نشان کرد: توسعه گشت های گلخانه علاوه بر افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب و انرژی موجب اشتغال جوانان در حوزه های تخصصی کشاورزی نیز می شود.

برادری اضافه کرد: همکاری و همراهی مناسب ادارات مختلف از جمله فرمانداری ویژه شهرستان ری در حل مشکلات سرمایه گذاران بخش گلخانه نقش بسزایی در توسعه کشت گلخانه ای شهرستان ری داشته است.

این مسئول یادآورشد: توسعه کشت گلخانه ای با توجه به بحران کم آبی و افزایش تولید و بهره وری بالا، راهبرد اصلی و نیاز ضروری امروز بخش کشاورزی جنوب تهران است که در صدد جایگزین به جای محصولات دیگر هستیم.

برادری با بیان اینکه شهرستان ری در فصول سرد سال اکثر مواقع دارای هوای آفتابی است و دمای مناسب برای کشت محصولات کشاورزی را نیز دارد، تصریح کرد: کشت گلخانه ای در این منطقه از لحاظ مصرف پایین سوخت و هزینه های جاری نگهداری گلخانه بسیار مقرون به صرفه است.

وی ادامه داد: وجود نور خورشید و دمای مناسب باعث رویش سریع و مناسب سبزیجات، صیفی جات در گلخانه ها می شود از این رو کشاورزان شهرستان ری میل و انگیزه بالایی به کشت گلخانه ای دارند.

شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم در تولید تخم مرغ استان تهران است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، خاوران، قلعه نو و حسن آباد است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه