مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، مهمترین چالش شهرستان ری

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: اجرای قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران مهمترین چالش واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان به‌شمار می‌رود که شایسته است در این خصوص متولیان و مسئولان چاره‌اندیشی کنند.

حسین توکلی کجانی روز چهارشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران که در فرمانداری شهرستان ری برگزار شد، افزود: واحدهای تولیدی این شهرستان با سابقه ۵۰ ساله برای ایجاد هرگونه تغییر باید از منطقه خارج شود این درحالی است که این واحدها اشتغالزایی داشته و در فاصله پنج تا ۱۰ کیلومتری آنها سکونت ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: با همه ظرفیت های صنعتی و مزیت های اقتصادی شهرستان ری متاسفانه نمی توانیم از این ویژگی ها و امکانات استفاده کنیم که امیدواریم در این زمنیه نگاه جدی و تصمیم راهگشا اتخاذ شود.

فرماندار شهرستان ری تاکید کرد: وجود شهرک های صنعتی و صنفی و نزدیکی به پایتخت شوق سرمایه گذاری صنعتگران را به این شهرستان بیشتر کرده است، بنابراین برای حفظ این انگیزه ها و حمایت از تولید داخلی نیازمند مصوبات و تصمیم مسئولان هستیم.

توکلی اضافه کرد: در برهه ای بدون پیش بینی های زیست محیطی بارگذاری هایی در شهرستان ری انجام و برخی از اصناف تهران را در محورهای سرزمینی شهرری مستقر شد، اگرچه این اقدام ها در توسعه شهرستان نقش داشت اما آسیب های محیط زیستی نیز به ارمغان آورد و در زیرساختها با مشکل روبرو هستم.

این مسئول همچنین با ا شاره به احداث مجموعه باراندازهای جنوب استان تهران خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این مجموعه در سال ۹۷ آغاز شد اما در تحویل زمین مسائلی بوجود آمده است امیدواریم هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

توکلی ادامه داد: با احداث این بارانداز و ایجاد مجموعه کل انبارها در یک منطقه؛ ضمن مدیریت قاچاق کالا که مطالبه و دغدغه مسئولان ارشد نظام نیز هست در اشتغالزایی جوانان و حمایت از تولید داخلی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

معاون استاندار تهران به پیگیری احداث شهرک گلخانه ای در شهرستان ری اشاره کرد و گفت: احداث این شهرک مطالبه جوانان تحصیلکرده رشته های کشاورزی شهرستان است که در صورت تحقق این موضوع بخش زیادی از اشتغال این گروه برطرف خواهد شد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و پنج بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه