مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار: شهرستان ری با اعتبارات ارزش افزوده متحول شده‌است

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: سیمای عمومی شهری و روستایی این شهرستان در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، صنعت، آب آشامیدنی و جاده‌های شهری و روستایی با تخصیص اعتبارات ارزش افزوده از سوی دولت تدبیر و امید متحول شده‌است.

حسین توکلی کجانی روز یکشنبه در بازدید جمعی از نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری اظهار داشت: تعداد تخت های بیمارستان های شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی شهرستان ری با تهمیدات دولت و تخصیص اعتبارات لازم، ۳۰۰ تخت در حال افزایش به مجموعه بیمارستانی این شهرستان است.

وی با بیان اینکه ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی در حال حاضر پیشرفت ۹۲ درصدی داشته است، افزود: یک بخش از ساختمان جدید این بیمارستان از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا به بهره برداری رسید و به بیماران خدمات رسانی کرد.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: بخش های جدید بیمارستان شهدای هفتم تیر از جمله سی تی اسکن، سونوگرافی نیز پس از روی کار آمده دولت تدبیر امید راه اندازی شد و هم اکنون نیز یک بخش ۳۰۰ تخت خوابی در حال ساخت است، همچنین به زودی ۵۰ تخت خواب نیز به ظرفیت اوژانس این بیمارستان اضافه می شود.

 دولت تدبیر امید روستاهای بزرگ شهرستان ری را به شهر تبدیل کرد

وی در ادامه به تحولات ساختاری شهرستان ری طی دولت دکتر روحانی اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعات زیرساختی در شهرستان ری تبدیل روستاهای بزرگ حاشیه تهران به شهر بود که در این دولت انجام شد.

توکلی تبدیل شدن قیامدشت و قلعه نو به شهری از دستاوردهای فرمانداری ویژه شهرستان ری در دوره دولت تدبیر و امید دانست و گفت: خوشبختانه با تامین اعتبارات لازم بسیاری از سرانه های فرهنگی شهرهای جدید از بخش مرکزی ری بیشتر است.

این مسئول با اشاره به اینکه اعتبارات مالیات ارزش افزوده بر اساس سرانه جمعیت در میان شهرداری ها و دهیاری های شهرستان ری توزیع شده است، بیان داشت: خوشبختانه مردم شهرهای و روستاهای شهرستان ری طی هفت سال گذشته اثرات تخصیص اعتبارات از محل ارزش افزوده را در محل زندگی خود به خوبی درک کرده اند.

توکلی ادامه داد: احداث ساختمان دهیاری، سوله های چند منظوره بحران، ورزش و کارآفرینی در روستاها، بهسازی جاده های روستایی و آبرسانی به روستاها و ایجاد مدرسه را از جمله خدماتی عنوان کرد که به واسطه استفاده از ارزش افزوده در شهرستان ری ایجاد شده است.

آب آشامیدنی بخش زیادی از شهرستان ری به رینگ تهران متصل شد

فرماندار ویژه شهرستان ری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی دولت در این دوره تامین آب کمیت و کیفیت آب شرب است، گفت: آب شرب بخش زیادی از شهرستان ری طی دولت تدبیر و امید به رینگ اصلی تهران متصل شد.

توکلی ادامه داد: مشکل آب شرب بخش های کهریزک و حسن آباد فشافویه در دراز مدت فقط با اتصال آب آشامیدنی این شهرها به رینگ اصلی تهران برطرف خواهد شد و برای انجام این  کار بزرگ هم اکنون بر اساس نظر کارشناسان ۸۵ میلیارد تومان اعتبار و یک سال و نیم زمان لازم است.

عملیات ۵۰ کیلومتری گازرسانی در روستاهای حسن آباد فشافویه به زودی آغاز می شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه گازکشی و ایجاد زیرساخت های لازم برای زندگی موجب کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها می شود، عنوان کرد: هم اکنون بخش اعظمی از روستاهای شهرستان ری از نعمت گاز لوله کشی برخوردار هستند و به زودی عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر نیز در بخش حسن آباد فشافویه آغاز می شود.

توکلی ادامه داد: عملیات لوله کشی به برخی از روستاهای حسن آباد فشافویه در ۲ محل ۲۴ و ۲۶ کلیومتری آغاز خواهد شد، مجوزهای لازم برای لوله گذاری در حاشیه جاده ها و اراضی کشاورزی از جهاد و سازمان راه و شهرسازی در حال دریافت است.

طرح های هادی روستاهای شهرستان ری باید بازنگری شود

این مسئول  در ادامه بازنگری در طرح هادی روستاهای شهرستان ری بر اساس افزایش جمعیت را یکی از نیازهای اساسی دانست و گفت: طرح های هادی روستاهای این شهرستان باید با تامین اعتبار و رفع محدودیت های قانونی در جهت رفاه و آسایش مردم بازنگری شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: طرح هادی روستاهای شهرستان به دلیل مجاورت با کلان شهر تهران و مهاجر پذیری نباید مانند سایر نقاط کشور دیده شود بلکه باید تمامی براساس جمعیت به این روستا امکان بازنگری و افزایش وسعت داده شود.

وی در ادامه صحبت های خود با تاکید براینکه مشکلات شهرستان ری عمدتا به دلیل قرارگیری در کنار کلان شهر تهران و انتقال مشکلات این شهر به ری ایجاد شده است، افزود: حل مشکلات این شهر جنوبی پایتخت نیازمند نگاه ویژه و همکاری دولت، نمایندگان مجلس و سایر دستگاه های موثر می شود.

توکلی با اشاره به اینکه نگاه فرمانداری ویژه شهرستان ری در خدمات رسانی رسیدگی به مناطق کم برخوردار است، ابراز کرد: رسیدگی به مشکلات مناطق و روستاهای محروم شهرستان ری موجب کاهش مهاجرت روستاییان شده است.

امروز شنبه جمعی از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از جمله حجت الاسلام مجتبی آقا تهرانی، مجتبی توانگر، ابوالفضل عمویی، مجتبی رضاخواه، سید علی یزدی‌خواه، علی خضریان و مهدی شرفیان با حضور در حسن آباد فشافویه از نزدیک با مشکلات این بخش آشنا شدند.

حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران – قم قرار دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه