مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مرکز نگهداری غیرمجاز حیات وحش در کهریزک جمع‌آوری شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: یک مرکز نگهداری غیرمجاز حیات وحش به دلیل بی توجهی به اخطاریه های محیط زیستی و عدم‌ رعایت ضوابط نگهداری پس از دریافت چندین اخطاریه با دستور قضایی جمع‌آوری شد.

زهره عبادتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۰ گونه جانوری از جمله خرس، انواع پرندگان زینیتی و اسب در این مرکز به صورت غیراستاندارد نگهداری می شدند که با نظارت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران به ۲ مرکز نگهداری استاندارد منتقل شدند.

وی با بیان اینکه نگهداری گونه های حیات وحش به منظور حفظ سلامت حیوانات تابع ضوابط و مقررات خاصی است، خاطرنشان کرد: این مرکز به رغم چندین بار دریافت اخطار و ابلاغ ضوابط، بدلیل عدم رعایت اصول نگهداری حیات وحش جمع آوری شد.

عبادتی افزود: شرایط نگهداری گونه های مختلف جانوری از لحاظ تغذیه، دمای محیط و فضای نگهداری متفاوت می باشد از همین نظر ایجاد مرکز نگهداری حیوانات وحشی کاری هزینه بر و سختی است.

این مسئول اضافه کرد: چندین حیوان نیز طی سال های قبل در این مرکز نگهداری غیر استاندارد تلف شدند که تمامی این عوامل باعث جمع آوری این مرکز شد.

عبادتی یادآور شد: پیش از این نیز ۲ مرکز غیر مجاز دیگر در سطح شهرستان به دلیل عدم رعایت ضوابط نگهداری حیات وحش جمع آوری شدند.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

شهرستان ری با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر درجنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.