مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دانش معلمان باید براساس نیاز دانش‌آموزان به‌روز شود

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: دانش معلمان باید براساس نیازهای نوین دانش‌آموزان در حوزه‌های حقوق شهروندی، فضای مجازی، سواد عاطفی و سایر نیازهای نوجوانان به‌روز شود.

حسین توکلی کجانی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه سال تحصیلی ۹۹ ـ ۸۹ ناحیه ۲ شهرستان ری اظهار داشت: دانش آموزان امروز فقط سواد خواندن و نوشتن از معلمان خود نمی خواهند بلکه باید آموزش در همه حوزهای زندگی نوین از جمله تکنولوژی، مسائل اجتماعی و فرهنگی به دانش آموزان ارائه شود.

وی با بیان اینکه آگاهی مردم از حقوق شهروندیشان یکی از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید است، عنوان کرد: دانش آموزان باید در حین تحصیل توسط معلمان خود از حقوق شهروندی خودشان(حقوق جامعه نسبت به فرد و حقوق فرد نسبت به جامعه) کاملا آگاهی یابند تا در آینده ای نزدیک شاهد افراد متعهد و آگاه به مسایل در جامعه باشیم.

توکلی ادامه داد: آموزش سواد عاطفی، سواد مشارکت در مسایل مختلف جامعه، سواد استفاده از انرژی از دیگر موارد است که باید معلمان در آموزش دانش آموزان در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه معلمان تاثیرگذاری زیادی را روی دانش آموزان دارند، بیان داشت: معلمان در کاهش معظلات و آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی دارند که باید سیستم آموزشی از این مزیت معلمان در جهت اصلاح جامعه استفاده نماید.

توکلی یادآور شد: اثرگذاری معلم بر روی دانش آموز گاهی بیش از اثرگذاری پدر و مادر دانش آموز است که باید سیستم آموزشی برای این مورد بخصوص در جنوب تهران که امروز بحث حاشیه نشینی در آن مطرح است برنامه ویژه داشته باشد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه به عملکرد خوب معلمان شهرستان ری در آموزش دانش آموزان طی دهه های گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد بالای شهدای مدافع حرم و اینکه همرزم شهید سپهبد قاسم سلیمانی یکی از جوانان دهه ۷۰ شهرستان ری است مبین همین عملکرد خوب و با کیفیت معلمان شهرستان ری است.

توکلی در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش دولت دکتر روحانی ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی، نوسازی مدارس و توجه به معیشت معلمان است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تمام مشکلاتی که کشور به واسطه تحریم ها داشت ولی در این دولت به معیشت معلمان توجه ویژه ای شد.

وی ادامه داد: زیرساخت های آموزشی شهرستان ری نیز با تمام مشکلات اقتصادی موجود به واسطه حضور پررنگ خیرین مدرسه ساز و کمک های دولتی در حد قابل قبولی نوسازی و به روز رسانی شده است.

مراسم تجلیل و تقدیر از معلمان نمونه سال تحصیلی ۹۹ ـ ۸۹ ناحیه ۲ شهرستان ری امروز چهارشنبه با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان و معلمان نمونه آموزش و پرورش ناحیه شهرستان ری در هنرستان مصلی نژاد شهرری برگزار شد.

گفتنی است در آخر این مراسم از تعدادی از معلمان نمونه ناحیه شهرستان ری با اهدا لوح تقدیر تجلیل شدند، در سال تحصیلی ۹۹ ـ ۸۸ در حدود ۴۵ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در ناحیه ۲ آموزش و پرورش ری در ۱۷۳  مدرسه تحصیل کردند.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه