مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جهاد کشاورزی از تغییر کاربری اراضی زراعی جلوگیری کند

افراد سودجو در حریم روستاها زمین های زراعی را از روستائیان با قیمت ناچیز خریداری کرده و با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری سودهای کلانی را در گذشته بدست آورده اند.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با اعلام این مطلب گفت: متاسفانه افرادی سودجو در حریم روستاها زمین های زراعی را از روستائیان با قیمت ناچیز خریداری کرده و با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری سودهای کلانی را در گذشته  بدست  آورده اند و معضلات آن برای منطقه باقی مانده است.

حسین توکلی کجانی افزود: در حوزه شهری تامین پارکینگ بسیار مهم است و شهرداران این موضوع را بصورت ویژه مدنظر قرار دهند تا در آینده با افزایش جمعیت و گسترش شهر، مشکلات و معضلات شهری بوجود نیاید.

در سال جهش تولید مجموعه شهرستان ری از تولید در بخش کشاورزی حمایت ویژه خواهد کرد و با تولیدکنندگان محصولات کشاورزی تعامل و همکاری لازم را خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بدلیل وجود مرکز دفن زباله آرادکوه مراکز تفکیک زباله در شهرستان ری بوجود آمده که از طرفی باید از فعالیت این مراکز در حاشیه شهرها و روستاها جلوگیری شود و از طرف دیگر در یک نقطه مشخص که مزاحمتی برای ساکنین شهرها و روستاها نداشته باشد این مراکز بصورت متمرکز مستقر شوند.

توکلی گفت: عمده تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهرها و خارج از محدوده روستاها صورت می گیرد. همچنین  در بخش ها و شهرهای تابعه شهرستان ری برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات خوبی صورت می گیرد اما جهاد کشاورزی شهرستان باید جلوگیری از تغییر کاربری زمین های زراعی را اولویت کار خود قرار دهد.

تبعیت از قانون برای همگان ضروری است و در این راستا شهرداری تهران نیز در خصوص حریم شهرهای قیامدشت و قلعه نو از قانون تمکین کند زیرا این شهرها بر اساس قانون ایجاد شده اند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه