مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۹۰ درصد خدمات ثبتی شهرستان‌ری الکترونیکی است

رییس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان‌ری گفت: ۹۰ درصد خدمات این اداره از جمله تشکیل پرونده، استعلام، آمار و خلاصه پرونده با هدف افزایش سرعت رسیدگی‌ و کاهش مراجعه ارباب رجوع الکترونیکی است.

سید مهدی لامعی اظهار داشت: الکترونیکی شدن امور علاوه بر کاهش گردش فیزیکی پرونده‌ها موجب جلوگیری از هرگونه مفقودی، جعل و اختلافات می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون با اسکن از تمامی پرونده های قدیمی املاک یک آرشیو الکترونیک در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ری ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بانک اطلاعات املاک این اداره منبع غنی از اطلاعات می باشد که در برنامه ریزی های مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

لامعی افزود: هم اکنون که زیر ساخت‌های لازم برای خدمات رسانی بهتر به مردم در اداره ثبت اسناد و املاک فراهم شده است شاهد شتاب بخشی در پاسخ به استعلام‌ها و افزایش رضایت مراجعه کنندگان هستیم.

این مسئول در ادامه به ایجاد بانک جامع املاک در شهرستان ری اشاره کرد و افزود: راه اندازی این بانک، علاوه بر حذف دفترنویسی ها در ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی باعث شد تا هزاران نفر که در دفاتر اسناد رسمی به صورت دستی اسناد را می نوشتند، از این کار فارغ شوند و از طرف دیگر امکان هر گونه جعل در سند و سایر تخلفات گرفته شود. اتلاف کاغذ

لامعی یادآور شد: ایجاد بانک جامع املاک باعث شد تا بسیاری از رفت و آمدهای مردم به دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت کاهش یابد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرار گرفته است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه