مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مرحله دوم غربالگری ویروس کرونا در شهرستان ری آغاز شده‌است

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: مرحله دوم غربالگری کرونا با هدف شناسایی موارد جدید ابتلا در این شهرستان آغاز شده‌است.

علیرضای صدرایی  اظهار داشت: هم اکنون مراقبان سلامت شهرستان ری از طریق سامانه ۴۰۳۰ در حال تماس و ارزیابی شهروندان ری هستند.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم غربالگری افرادی که در مرحله اول بیماری داشته اند و کسانی که اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده است مورد ارزیابی قرار می گیرند، افزود: شهروندان علاوه بر رعایت نکات بهداشتی باید همکاری لازم را با مراقبان سلامت در مرحله دوم غربالگری داشته باشند.

صدرایی خاطرنشان کرد: متاسفانه رعایت دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است و همین امر موجب افزایش آمار فوتی های در روزهای اخیر شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری ۲ هدف غربالگری و کنترل فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است، بیان داشت: بیش از ۱۰۰ بازرس از اداره بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و اداره غذا و دارو کار نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی در شهرستان ری نظارت می کنند.

صدرایی یادآور شد: بازرسان شبکه بهداشت نحوه رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا در میان اصناف، اتحادیه های و ادارات را زیر نظر دارند و تخلفان گزارش می دهند.

ریییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در ادامه به آمار افزایشی جان باختگان کرونا طی روزهای اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در ایام اخیر مردم آنگونه که باید نکات بهداشتی را رعایت نکرده اند ولی با این حال آمار افزایش یک و یا چند روز نمی تواند دلیل بر شیوع و گسترش موج دوم کرونا باشد.

صدرایی در ادامه با بیان اینکه تمامی مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی شهرستان ری از جمله خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت توسط پزشک معاینه می شوند، خاطر نشان کرد: افراد مشکوک به کرونا ویروس با راهنمایی پزشکان به مرکز نمونه گیری پاک نژاد معرفی می شوند تا به صورت رایگان تست کرونا بدهند.

وی ادامه داد: افراد مشکوک به ویروس کرونا پس از تست از راه بینی به آزمایشگاه های مورد تایید شبکه بهداشت برای نمونه گیری معرفی می شوند.

به سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  تاکنون ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۱۸۵ نفر رسید.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه