مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کاشت محصولات کشاورزی به بنای دژ رشکان شهرری آسیب نمی‌زند

رئیس میراث شهرستان ری مطرح کرد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری با بیان اینکه کاشت محصولات کشاورزی به بنای دژ رشکان آسیب نمی‌زند، گفت: تنها آسیب‌هایی از جمله کاشت درختان با ریشه‌های عمیق و گودبرداری در محوطه پیرامونی می‌تواند مهمترین عامل تخریب این بنای تاریخی باشد.

بیش از این موضوع کاشت محصولات کشاورزی در عرصه درجه یک دژ رشکان مطرح شده بود که رئیس میراث فرهنگی شهرستان ری این موضوع را مورد بررسی قرار داد و به تمامی کشاورزان اطراف این بنا تذکرات لازم را ارائه کرد.

امیر مصیب رحیم زاده اظهار داشت: در راستای مرمت، حفاظت و بازسازی دژ رشکان مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم در زمینه بازسازی تعمیر دژ رشکان تا اوایل شهریور ماه امسال انجام می شود، افزود: تخصیص اعتبار در زمینه تعمیر، بازسازی پله کان مسیر دسترسی و ساماندهی و حفاظت برخ غربی و شرقی دژ رشکان می‌شود.

اجرای طرح گردشگری و موزه باستان شناسی در دژ رشکان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری خاطر نشان کرد: دژ رشکان قابلیت اجرای طرح گردشگری و موزه باستان شناسی را دارد و این اقدام موجب جذب گردشگر و توریست به این منطقه می‌شود.

وی یاد آور شد: رونق و تولید گردشگری در سطح شهرستان ری علاوه بر مزایای اقتصادی سبب کارآفرینی و اشتغال برای مردم منطقه می شود.

وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی شهرستان ری است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی و شیخ کلیتی که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه