مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برداشت کلزا از ۶۵۰ هکتار مزرعه شهرستان ری آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری از آغاز برداشت محصول دانه روغنی کلزا از ۶۵۰ هکتار اراضی زیر کشت این محصور در شهرستان خبر داد.

محمد عباسی  اظهار داشت: امسال پنج کمباین بومی به همراه ۷۰ کمباین غیر بومی کار برداشت محصول دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان ری را بر عهده دارند که پیش بینی می شود این کار تا اواخر تیرماه به طول بیانجامد.

وی با بیان اینکه میانگین تولید کلزا در هر هکتار از اراضی زیر کشت در حدود ۲ و نیم تن پیش بینی شده است، عنوان کرد: ۲ مرکز خرید در شهرستان های ورامین و اسلامشهر کلزای تولیدی کشاورزان را تحویل می گیرند.

وی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی محصول دانه روغنی کلزای کشاورزان را با قیمت مصوب هر کیلوگرم چهار هزار و ۶۶۰ تومان خریداری می کند.

عباسی با بیان اینکه کشت کلزا در شهرستان ری به عنوان کشت دوم انجام می‌شود، ابراز کرد: کشت پاییزه کلزا به دلیل اینکه ریشه آن تا عمق ۷۰ سانتی متری زمین فرو می‌رود و باعث افزایش ۲۰ درصدی محصولات در کشت اول می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: کشت متناوب گندم، ذرت و کلزا به صورت دوره‌ای در مزارع کشاورزی یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی برای بهره وری بهتر از آب و خاک است.

شهرستان ری با دارا بودن ۲۸۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه