مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برداشت گندم از اراضی قلعه‌نو آغاز شد

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه بخش قلعه‌نو قطب کشاورزی شهرستان ری است، گفت: برداشت گندم در ۸۵۰۰ هکتار از اراضی بخش قلعه‌نو آغاز شد.

 حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در آئین شکرگذاری و برداشت گندم از اراضی بخش قلعه نو با اشاره به اقدامات ارزنده جهاد کشاورزی در تحول این بخش، اظهار کرد: گندم از کالاهای اساسی و ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی است که می‌توان با تکیه بر تولید این محصول نگاه به خارج از کشور را کاهش داد.

وی با بیان اینکه گندم یک محصول مهم و استراتژیک است، افزود: گندم تأثیر بسزایی در پیشبرد اهداف نظام داشته و در حال حاضر در شهرستان ری نگاه ویژه‌ای به موضوع خودکفایی وجود دارد و با ترویج و علمی کردن مسائل می‌توان اقدامات قابل توجهی داشت.

معاون استاندار تهران عنوان کرد: شهرستان ری از دیرباز با عنوان دشت طلایی به دلیل برداشت گندم و جو مطرح بوده و در زمینه تولیدات کشاورزی زبانزد بوده است.

توکلی ادامه داد: تولیدات کشاورزی به نحو مطلوبی ادامه یافته و کمتر تحت تأثیر تغییرات کاربری بوده است، لذا باید برای کشاورزان برنامه داشته باشیم تا شاهد کاهش تخلفات باشیم.

وی با اشاره به آمایش سرزمین و زمین‌های کشاورزی تصریح کرد: اشتغال روستائیان اولویت‌های مهم برنامه‌ریزی توسعه‌ای در بخش کشاورزی است و حتماً باید برای اشتغال جوانان در این زمینه برنامه‌ریزی شود و ایجاد کارآفرینی باید برای همه مردم باشد.

علیرضا صادقی بخشدار قلعه‌نو نیز در ادامه با اشاره به اینکه بخش قلعه‌نو قطب کشاورزی شهرستان ری است، بیان کرد: ۸۵۰۰هکتار سطح زیر کشت گندم در بخش قلعه نو است و به عنوان بزرگترین تولید کننده گندم، ذرت دامی و جو در استان تهران به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه صنعت غالب بخش قلعه نو کشاورزی است، گفت: بیش از ۱۸۰۰ نفر بهره بردار در این حوزه وجود دارد و در حدود ۳۴هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه