مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مهمترین چالش‌های بخش کهریزک تحت تاثیر آرادکوه است

بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: افزایش شمار اتباع بیگانه، وجودحیوانات ناقل آلوده و تغییر کاربری اراضی کشاورزی اصلی‌ترین چالش‌های بخش کهریزک بوده که تحت تاثیر وجود آرادکوه است.

مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران – قم و در جنوب کهریزک واقع شده است. این مرکز روزانه به طور متوسط هشت هزار تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید همچون مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و غیره جهت امحا و دفع به این مرکز ارسال می شود.
امین بابایی چهارشنبه شب در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهری شهرستان ری اظهارداشت: دغدغه اصلی بخش کهریزک وجود سایت آرادکوه بوده که محرومیت مردم این بخش در زمینه های مختلف را به دنبال دارد و این بخش به عنوان حیاط خلوت مشکلات پایتخت قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: بخش کهریزک به دلیل وجود آراد کوه دچار تغییرات اقلیمی و آسیب دیدن گونه های گیاهی می شود که این بخش از شهرستان ری را تحت تاثیر قرار می دهد .
این مسئول اضافه کرد: عمده ترین مشکلات ودجود آراد کوه ساختار اسیدی شیرابه های موجود، موقعیت اقلیمی، نارضایتی ساکنین بخش کهریزک وتخریب روکش آسفالت مهم ترین تاثیرات منفی وجود آراد کوه دراین بخش از شهرستان ری است .
بخشدار کهریزک با اشاره به اینکه برنامه ها تا سال ۱۴۲۰ برای سایت آراد کوه پیش بینی شده است، عنوان کرد: این طرح تا۲۰ سال دیگر ادامه خواهد داشت ونیاز به بازبینی و اقدام فوری درباره سایت آراد کوه وجود دارد.
بابایی با بیان اینکه تفکیک زباله خشک در دستور کار روستاهای بخش کهریزک دارد، خاطر نشان کرد: تفکیک  ونظارت بر زباله خشک باید دراولویت بخشداری قرار گرفته و با مدیریت بخشداری این موضوع ساماندهی شود.
این مسئول بیان کرد: وجود مراکز تفکیک زباله در ۲ بخش کهریزک و خاوران نیاز به نظارت وساماندهی توسط مسئولان را دارد که موجب کاهش تخلفات زیست محیطی می شود.
بابایی بااشاره به ضرورت ساماندهی مجتمع آراد کوه، افزود: غرفه بندی مراکز تفکیک زباله آراد کوه اقدام کوتاه مدتی است که موجب جلوگیری از تغییر کاربری حفظ اراضی کشاورزی وبخش کهریزک می شود.
وی یادآور شد: مجتمع آراد کوه باید اختیار مراکز تفکیک زباله را به مدیریت بخش ها در شهرستان ری واگذار کرده وبخش کهریزک به همت دهیاری قمصر مجیدآباد شریف آباد آمادگی لازم جهت برخورد با متخلفان را دارد تا بتواند با اقدامات قانونی دست افراد سودجو در زمینه تغییر کاربری ومحیط زیست را ازبخش کهریزک  کوتاه کند.
جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ری با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولین درتالار خدمت فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری و دارای ۲ شهر باقرشهر و کهریزک است، این بخش از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه