مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲ میلیاردریال تسهیلات صنایع‌دستی به بانک‌های شهرری معرفی شد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری گفت: هفت میلیارد ریال تسهیلات برای حوزه‌های تحت پوشش این اداره اختصاص یافته که هم اکنون ۲ میلیاردریال آن به بانک‌های شهرستان معرفی شده است.

امیر مصیب رحیم زاده اظهار داشت: این میزان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از طرح های مختلف در حوزه صنایع دستی و گردشگری پرداخت می شود.

وی از بازگشایی نمایشگاه صنایع دستی طی یک ماه آینده خبرداد و افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا فعالیت بخش صنایع دستی و گردشگری تعطیل شد که با کاهش موج این بیماری نمایشگاه صنایع دستی در کاروانسرای شاه عباسی با حضور ۳۵ هنرجو در قالب ۳۵ غرفه آثار خود در رشته های دوخت‌های الحاقی، حکاکی روی مس سفال، نقش برجسته، میناکاری، سراجی سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی  در این نمایشگاه برگزار می شود تا بازدیدکنندگان با توجه به سلایق و علایق خود صنایع دستی مورد نیاز و درخواستشان را تهیه کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری به نقش و اهمیت برپایی نمایشگاه ها و بازارچه های فصلی اشاره و خاطرنشان کرد: برپایی بازارچه‌ سبب توسعه و رونق صنایع دستی شده که این عامل زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان در تداوم هنرشان محسوب می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه شناسایی صنایع دستی و معرفی هنرمندان در بازارچه های فصلی انجام می شود، یادآور شد: اشتغالزایی و کسب درآمد برای هنرمندان از مهمترین تاثیرات برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی به شمار می‌رود.

شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.
وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) ( با ۱۱ میلیون زائر سالیانه) وامامزادگان مجاور و مقابر علما و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلینی و … که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.
شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه