مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

هشتاد و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری برگزار شد

هشتاد و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری، 19 خرداد ماه در دفتر امام جمعه شهرری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در این نشست با تسلیت سالگرد رحلت محدث والا مقام حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: حضرت عبدالعظیم (ع) به عنوان فردی که حضور پنج امام را درک و از سه امام نیز نقل حدیث کرده اند، در حدیثی آورده اند که استبداد رای از جمله سمومی است که انسان را زود هلاک می کند و در اسلام نیز مشورت با انسان عاقل توصیه شده و گرنه هلاکت در انتظار انسان است.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته پیرامون کتابخوانی افزود: ایجاد میز کتابخوانی در اماکن عمومی به ویژه مساجد، می توان مردم را به کتابخوانی عادت داد که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با تاکید بر هم افزایی بین دستگاهی در تقویت حوزه فرهنگ افزود: امور فرهنگی از جمله مسائلی است که فقط یک دستگاه متولی آن نیست بلکه نهادها و سازمان های مختلف باید به این امر کمک دهند.

امام جمعه شهرری، بهره مندی از ظرفیت حوزه های علمیه را در شوراهای مشورتی و هیئت های اندیشه ورز تاکید کرد و افزود: بسیاری از جوانان و طلاب، دغدغه هایی دارند که نظرات و همکاری های آنان می تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

“حسین توکلی کجانی” معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز اظهار داشت: اولویت اصلی شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری باید توجه به مسائل اجتماعی باشد تا فرهنگ نیز به تبعیت از آن تقویت شود.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و بروز معضلات اجتماعی برای خانواده ها به ویژه اقشار کم درآمد ابراز داشت: کمک های مومنانه که به توصیه مقام معظم رهبری که در کشور راه افتاد، کمک بزرگی به اقشار کم درآمد کرد و از شیوع بسیاری از معضلات اجتماعی نیز کاست.

وی گفت: اجرای بسیاری از برنامه ها، نیاز به بخشنامه نهادهای بالادستی ندارد و می توان به صورت بومی به مرحله اجرا درآورد که سال گذشته در حوزه کتابخوانی به ویژه در روستاها اتفاق های بسیار خوبی افتاد.

فرماندار ویژه شهرستان ری اشاره کرد: اکنون بیش از ۱۰ کتابخانه آماده بهره برداری در روستاها داریم و امسال به یاری پروردگار در تمامی روستاها حداقل یک کتابخانه احداث خواهد شد.

در ادامه “فرهاد افشار” شهردار منطقه ۲۰ نیز با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام جهش تولید افزود: در طرح جامع سرزمینی که به تدوین سند جامع منجر شد، کمبود ها و کاستی ها در حوزه های مختلف مشخص و به رونق تولید نیز منجر خواهد شد.

وی وجود بارگاه مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و ابنیه تاریخی را ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه گردشگری شهرری دانست و افزود: ایجاد فضای تفریحی و استقرار صنایع جدید به تولید اشتغال و کاهش بیکاری کمک شایانی می کند.

“سید حسن صفوی” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در ابتدای جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: شهرستان ری در سال گذشته با برگزاری 18 جلسه در بین شهرستان های استان تهران مقام اول را کسب کرد و مصوبات تاثیرگذاری نیز به همراه داشته است.

وی کسب رتبه شهر خلاق کتابخوانی توسط شهرری در بین 180 شهر کشور را حاصل همکاری اعضای شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته دانست و افزود: به یاری خداوند و تلاش همه مسئولان، نهضت کتابخوانی شهرستان ری در سال جاری به نقطه مطلوبی خواهد رسید.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.