مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

استفاده از همه ظرفیت ها برای بهبود خدمات رسانی به شهروندان باقرشهر

دکتر ابراهیم قدرتی عضو شورای اسلامی باقرشهر اظهار داشت: با مذاکرات صورت گرفته با پیمانکاران مربوطه در شهرداری، مقرر شد تا تمام حقوق و مزایای کارگران شهرداری سر وقت و به طور کامل پرداخت شود، خوشبختانه حقوق و مزایای امسال کارگران فضای سبز و خدمات شهری در قالب قراردادهای جدید، افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر؛ توسعه شهرنشینی و رشد روز افزون جمعیت شهری، شهرها را با مشکلات عدیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روبرو کرده است. برای اداره امور شهر نیاز به یک سیستم مدیریت یکپارچه شهری می باشد که بتوان با برنامه ریزی مدون و با همکاری تمامی نهادهای ذیربط در جهت رفع نیازمندی های شهر گام برداشت. شوراهای اسلامی به عنوان یکی از نهادهای تصمیم گیرنده و نظارت‌کننده بر امور شهری می‌تواند تأثیرگذاری مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی داشته باشد.

شورا به عنوان یک نهاد مردمی متولی امور محلی می تواند با جدیت در جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی و با استفاده از توانایی‌های مالی و فکری آنان، گام‌های مثبتی در زمینه اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی در توسعه پایدار شهری ایفا نماید.
در همین راستا دکتر ابراهیم قدرتی عضو شورای اسلامی باقرشهر در آستانه فرارسیدن سال چهارم مدیریت شهری دوره پنجم باقرشهر به بیان مهم ترین مسائل و دغدغه های مدیریت شهری باقرشهر در حوزه خدمات شهر و فضای سبز شهری پرداخت.
دکتر ابراهیم قدرتی رئیس کمیسیون فضای سبز و خدمات شهری شورای اسلامی باقرشهر اظهار داشت: حوزه فضای سبز و خدمات شهری، حوزه بسیار گسترده ای است و ما باید با سعه صدر و تلاش مضاعف در جهت رفع مسائل و مشکلات حوزه کاری خود از هیچ کوششی دریغ نکنیم. خواسته ها و نیازهای شهروندان باید در حوزه خدمات شهری رصد شود تا با تمام توان در جهت خدمات رسانی مطلوب و بهینه به شهروندان گام برداریم. در همین راستا و برای افزایش سرانه فضای سبز و زیبا سازی هر چه بیشتر سیمای شهری، طی سه سال گذشته اقدامات بسیار زیادی مانند افتتاح چندین پارک و بوستان، نصب انواع المان های زیباسازی در نقاط مختلف شهر و همچنین کاشت هزاران درخت مثمر و توسعه کمربند سبز شهری، طراحی و دیوار نویسی معابر و خیابان ها، نصب برج نورهای مختلف و افزایش روشنایی معابر و میادین، رنگ آمیزی ترافیکی تمامی خیابان های اصلی و فرعی، جمع آوری تابلوهای غیر مجاز و مزاحم و چندین و چند اقدام دیگر در سطح باقرشهر صورت گرفته است.
دکتر ابراهیم قدرتی در ادامه با اشاره به اهمیت مناسب سازی فضاهای شهری برای توان یابان و معلولان جسمی و حرکتی گفت: در این حوزه هم اقدامات خوبی صورت گرفته که طبق آمار رسیده از استانداری تهران، رتبه شهرداری باقرشهر از این حیث در بین شهرداری های هم تراز در جایگاه ویژه ای قرار دارد. اما هنوز محیط های شهری ما برای تردد کم توانان جسمی و حرکتی مشکلات زیادی دارد و کار بسیاری است تا شرایط بهتر شود.
وی طرح باز آفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری را هم از جمله اقدامات مدیریت شهری در راستای ارتقا فضاهای شهری و بهبود شرایط زندگی شهروندان دانست و افزود : در این موضوع شهردار و اعضای شورا نقش محوری دارند تا ضمن جلب مشارکت سرمایه گذاران شهری، برای بهبود وضعیت مسکن و بافت فرسوده شهری در کنار افزایش تاب آوری و فراهم کردن دسترسی مردم به امکانات و کاهش فقر مسکن و ارتقا هویت فرهنگی و اجتماعی ، رونق ساخت و سازها را نیز تلاش ویژه ای داشته باشند.
عضو شورای اسلامی باقرشهر در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات مختلف اعضای شورای شهر و مدیران شهری با پیمانکاران خدمات شهر و فضای سبز شهرداری اظهار داشت: این جلسات با هدف توجه به رویه های کاری و بررسی وضعیت موجود خدمات شهر، زیباسازی و فضای سبز و برنامه ریزی برای بهبود و ارتقای وضعیت موجود به منظور ارائه مطلوب خدمات به شهروندان با توجه به شروع فصل گرما در سالن جلسات شهرداری برگزار شده است. با شروع فصل گرما و در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تمهیدات و تدابیر متعددی در دستور کار قرار گرفته است که از جمله این اقدامات می توان به نظافت و پاکسازی مرتب اماکن عمومی، پاکسازی جوی ها و آبروهای سطح شهر، لایروبی کانال های فاضلاب، تنظیف و جمع آوری، انتقال و امحای زباله اشاره کرد. همچنین تنظیف و شستشوی مرتب و منظم سطل های مکانیزه زباله، جمع آوری و معدوم نمودن حیوانات موذی و ولگرد، جمع آوری نخاله های ساختمانی و سایر ضایعات شهری، شستشوی و نظافت معابر، میادین، پیاده روها از دیگر اقداماتی است که با شروع فصل گرما مد نظر قرار می گیرد.
دکتر ابراهیم قدرتی اظهار داشت: برنامه ریزی و پیگیری ویژه جهت بهبود وضعیت انجام امور خدمات شهری و نظارت بر حسن

اقدامات و عملکرد پیمانکاران با جدیت پیگیری می شود و اقدامات اجرایی به صورت متمرکز و هماهنگ در سطح شهر دنبال می شود.
وی با اشاره به افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری باقرشهر در سال جاری به ‌منظور حفظ، اجرا و ارتقای فضای سبز شهری گفت: با مذاکرات صورت گرفته با پیمانکاران مربوطه، مقرر شد تا تمام حقوق و مزایای کارگران شهرداری باید سر وقت و به طور کامل پرداخت شود. حقوق و مزایای امسال کارگران فضای سبز و خدمات شهری در قالب قراردادهای جدید، افزایش چشمگیری داشته است.
رئیس کمیسیون فضای سبز و خدمات شهری شورای اسلامی باقرشهر گفت: شوراهای اسلامی شهر به عنوان یکی از نهادها و مظاهر حقوق شهروندی و در تحقق اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. شورا،پارلمان شهری می باشد که از دو منظر نظارت و تصمیم گیری مدیریت بر شهر را اعمال می کند. موفقیت شوراها در سایه اتحاد ، تعامل و همفکری بین اعضا حاصل می گردد و هر میزان تفاهم و همدلی مجموعه شورای شهر بیشتر باشد مطمئنا حرکت به سمت موفقیت سریعتر طی می شود.
تلاش مدیران شهری و به تبع آن شورای اسلامی شهر در راستای رفاه ساکنان شهرها می باشد و رفاه میسر نمی گردد مگر در سایه توسعه پایدار شهر و توسعه پایدار در سایه درآمد پایدار می باشد. پرداختن به وظایف قانونی و پرهیز از مجادلات و شکاف بین اعضا، وفا دار بودن به عهد و پیمان خود در جهت رسیدگی به مشکلات مردم،ارتباط دائمی با مردم باید توسط اعضای شوراها در الویت باشد و از همه مهمتر شوراها باید امانتدار رای مردم باشند.
قدرتی تاکید کرد: تقسیم عادلانه خدمات شهری در همه مناطق شهر و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار هر قدر که انتظار مردم بیشتر شود نشان از این است که شورا جایگاه خود را در بین مردم بدست آورده و باید در جهت جلب و حفظ اعتماد بیشتر مردم تلاش وافر داشت.
شهروندان رکن اصلی یک شهر و یکی از سه ضلع دولت ،مدیریت شهری و مردم می باشند و همراهی و همکاری شهروندان تضمین کننده حیاتی روند توسعه شهری می باشد و این امر محقق نمی شود مگر با اثبات نمودن رفتارهای صادقانه و عام المنفعه اعضای شوراها به مردم که باید بسیار مدنظر باشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.