مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سعید استادفرج شهردار باقرشهر : رعایت ضوابط شهرسازی رکن اصلی توسعه پایدار شهری است

سعید استادفرج شهردار باقرشهر با اعلام این خبر تاکید کرد : رعایت ضوابط شهرسازی رکن اصلی توسعه اصولی و پایدار شهرهاست و بایستی با همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها در برابر ساخت و ساز غیرمجاز به ویژه در مراحل اولیه مقابله کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر؛استادفرج از برخورد جدی و قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز ،گامی مهم در راستای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی است.

مهندس استادفرج در ادامه با اشاره به کارکرد ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها با بیان اینکه، مهمترین کارکرد این ماده قانونی، پیشگیری از تخلفات ساختمانی است، بیان کرد: ماده ۱۰۰ شهرداری در جهت نظم بخشیدن به شهرسازی و ساخت و سازهای شهری فعالیت می کند و مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر قبل از هر اقدام عمرانی و ساخت ساز باید از شهرداری پروانه (مجوز) اخذ نمایند و شهرداری مکلف به جلوگیری از عملیات ساختمانی بدون مجوز و خلاف پروانه صادره در زمین های محصور و غیر محصور است.
وی افزود: از جمله مهم ترین پیامدهای ساخت و سازهای غیر مجاز، آشفتگی سیمای شهری و بروز خطرات جانی و مالی برای مالکان و خریداران است که لطمه های جبران ناپذیری به شهر و شهروندان وارد می کند. به‌طور دائم و مستمر پایش و رصد تمامی مناطق و محلات باقرشهر انجام می شود و با هر ساخت و ساز غیرمجاز با قاطعیت مقابله می کنیم.
شهردار باقرشهر در ادامه گفت : اولویت امروز مجموعه مدیریتی شهری باقرشهر را برخورد جدی با ساخت و ساز غیرمجاز دانست و افزود: مخرب ترین پدیده برای لطمه زدن به آینده هر شهر ساخت و ساز غیر مجاز است که تبعا عدم نظارت و جلوگیری از آن باعث پیش آمدن مشکلات جدی در سالهای بعد خواهد شد که کنترل کردنش در آن زمان کاری غیر قابل جبران است. لذا با این دیدگاه باید امروز اهرم های لازم قانونی را برای برخورد با متخلفان ساخت و ساز بکار ببریم تا در آینده هزینه های کلانی برای اجرای طرح های ترمیم کننده این معضل پرداخت نکنیم.

شهردار باقرشهر متذکر شد : متاسفانه برخی از افراد سودجو و فرصت طلب با استفاده از فرصت های مختلف همچون تعطیلات مناسبت های سال اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز می کنند. از آغاز امسال کلیه ارگان ها و نهاد های ذیربط در اقدامی هماهنگ تلاش کرده اند از افزایش این نوع ساخت و سازها جلوگیری کنند.
ایشان با اعلام این نکته که نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز باقرشهر کاملا جدی است افزود : در این مورد با هیچکسی شوخی نداریم. برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز از چندی پیش به صورت جدی در منطقه پیگیری می شود که خوشبختانه این نظارت ها موجب شده تا آمار تخلفات ساختمانی با کاهش چشمگیری روبرو شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه