مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

هشدار معاون استاندار تهران بر معضلات زیست محیطی در شهرستان ری

معاون استاندار تهران با اشاره به مشکلات زیست محیطی در شهرستان ری بر ساماندهی ورود آب‌های سطحی و روان آب‌ها از شمال شهر به سمت شهرری توسط وزارت نیرو تأکید کرد.

 حسین توکلی کجانی امروز در نشستی که به مناسبت آغاز هفته محیط زیست برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوعات زیست محیطی در کشور اظهار داشت: با توجه به جایگاه محیط زیست در تحقق توسعه پایدار باید تمامی دستگاه‌ها و نهادها در مسیر حفظ محیط زیست برای آیندگان گام بردارند.

وی سپس با اشاره به معضلات زیست محیطی در شهرستان ری بیان کرد: بارگذاری‌های صنعتی و تولیدی، وجود شهرک بزرگ انرژی، مراکز پردازش زباله در آرادکوه و غیره از جمله چالش‌های شهرستان ری در موضوع محیط زیست است که از سوی شهر تهران به ری تحمیل شده و تمامی بخش‌های شهرستان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

معاون استاندار تهران افزود: علاوه بر این شهرستان ری در معرض ورود آب‌های سطحی و روان آب‌هایی قرار دارد که از شمال شهر به سمت شهرری سرازیر می‌شود که به دلیل مخاطرات زیست محیطی این معضل باید توسط وزارت نیرو در اولویت ساماندهی قرار گیرد.

توکلی سپس با بیان اینکه آلودگی خاک در اطراف واحدهای نفتی در حال پیگیری است تصریح کرد: صنایع آلاینده موجود در شهرستان ری از سیستم پایش لحظه‌ای برخوردارند که در شهرک انرژی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که وضعیت شرکت‌های آلاینده به صورت لحظه‌ای رصد و پایش می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تکمیل ظرفیت پذیرش زباله مجتمع آرادکوه گفت: سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر انتقال آرادکوه است و پس از 5 دهه دفن پسماند در آرادکوه و ورود روزانه 8 هزار تن زباله به این مرکز اکنون باید کارهای به روز و علمی‌تری در این مرکز انجام شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: مراکز بازیافت غیرمجاز زباله، پسماندسوزی، چربی‌سوزی، بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) و تخریب اراضی ملی از معضلات زیست محیطی شهرستان ری است که با توجه به افتتاح دفتر حفاظت از محیط زیست در بخش فشافویه و وجود بازرسان و ضابطان زیست محیطی امکان جلوگیری از ورود پسماند به شهرستان ری کاهش یافته است.

توکلی در پایان با اشاره به لزوم بروز رسانی اتوبوس‌های شهری دودزا نیز خاطرنشان کرد: یکی از توقفگاه‌های اتوبوس‌های شهری در شهرستان ری قرار دارد و یکی از مطالباتی که همواره از شهرداری تهران داریم بحث برنامه‌ریزی برای ساماندهی این موضوع و بروز رسانی اتوبوس‌های شهری برای کاهش آلودگی هوا است که شهرداری تهران حتماً باید برای جلوگیری از افزایش شاخص آلایندگی در شهرری برنامه ویژه‌ای داشته باشد.

منبع خبرگزاری تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.